söndag 30 maj 2010

Orka

Vi firar inte mors dag här idag. Just nu steker jag falukorv och kokar fjärilspasta till lunch/middag. Ska lyxa till pastan med lite ost, grädde och cremefraiche. Sambon (usch vad jag tycker det ordet är fult förresten, måste nog hitta på något annat bloggnamn till Sambon snart) är och klipper gräset vid svärmors fritidshus. Jag har klippt lite här hemma men klipparen stannade och jag fick inte igång den igen. Orka ta reda på vad det är för fel liksom. Jag orkar inte gå och handla några andra ingredienser till lunch/middagen heller (därav rubriken på det här inlägget). Jag hoppas att Sambon orkar åka och storhandla när han kommer hem från stugan (knappast).

När jag var barn så firade jag och mamma mors dag genom att plocka gullvivor. Ni vet så där stora fång med vivor så att man knappt kunde greppa runt själkarna.

Det är ljuvligt skönt väder ute så jag har mest pysslat i trädgården idag. Klippt lite buskar, rensat ogräs, sysselsatt marsvinen och kommenterat lite bloggar.

Nu ska Minsta, Mellan och jag käka. Ses.

6 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag varken har mor, är mor eller har svärmor så vår Mors Dag är precis som en vanlig dag.
Vi har målat på stugan, röjt lite hemma och nu ska jag gå upp och vila lite.
En högst vanlig dag alltså ;)

Ha en fortsatt härlig dag, med eller utan gullvivor!

Lysande ögonblick! sa...

Ibland orkar man bara ingenting. Tycker ändå du utfört massa grejer för att inte orka. ;-)

Du är så härlig och rolig. Tack också för dina fin kommentarer. KRAM!

Knasterfaster sa...

Ulrika: Låter skönt att slippa tänka på morsdag! Jag har inte heller någon mamma. Kram.

Alexandra: Jag gjorde visst en del ändå!
Tack för din kommentar, den värmde! KRAM

Malla sa...

har du tänkt på att om ni gifter er kan du kalla honom maken? :)

Knasterfaster sa...

Malla: Hmm. Orka gifta sig liksom. ;)

Malla sa...

hehe :) inte är det så besvärligt, fast det är klart - du ska göra det av lust, inte plikt :) annars röstar jag på att du kallar honom Roy :)