onsdag 26 maj 2010

Nästan packad

Brukar inte hjälpa tonåringarna att packa men nu när största skall på skolresa till Prag så kan jag inte låta bli att hjälpa till. Vi packar i en ganska liten väska. Jag köpte en sådan där superdry-badhanduk åt honom. Den tar nästan ingen plats alls. Badhandduken brukar ju ta nästa halva utrymmet i resväskan annars. I alla fall om man har en ganska liten väska. Vi har inte packat så mycket ännu för vi har tvättat en del av det som skall med och det hänger ute på tork nu. Där hänger 8 par kalsonger men så många tror jag inte att han behöver under en vecka. Tjejerna i klassen kommer säkert dragandes med minst tredubbelt så stora resväskor. Jag undrar vad de har i sina?! Sambon och jag haft framförhållning för en gång skull. Vi beställde euro på Forex redan i lördags. Euron hämtade vi idag. Helt otroligt så duktiga vi var för en gång skull!. Enligt uppgifter på Fejjan så var det svårt att få euron igår utan att ha beställt.
Nu ligger jag här och håller sambon sällskap för han och Största skall åka på invigningsöppningen på Mediamaktmartmarkt eller vad det heter. Största ska få någon leksak att sysselsätta sig med under resan. De öppnar kl. 24.  Nej ni, vad trögt det går att skriva nu, men nu går sambon iväg så då kan jag stänga av och släcka. God natt!

5 kommentarer:

Finnpajsaren sa...

Jasså de öppnar nu... och jag behöver inget? JO en hushållsassistent vill jag ha till mors dag. :-)
Kul med Prag!

Malla sa...

Sedär - ni kan om ni vill :)
Hoppas han får en bra resa sonen!

nillas liv på pinnen sa...

När min 15-åring skulle iväg sist (på skolresa till Polen) fick hon packa helt själv och släpade iväg med en bautatung väska...
Lovade dock att jag skulle fixa polska pengar men kom till Forex först dagen innan avfärd och då var alla polska pengar var slut...
Jag tror du är en bättre mamma än jag.

Fru Venus sa...

Hur stor blir handduken sen när den en gång är använd/blivit blöt? Hoppas du sov bra :-) Kram

Knasterfaster sa...

Finnpajsaren: Har du verkligen missat att de öppnat?! (;
Malla: *stolt* Tack, jag tror att han kommer hem med massor av erfarenheter.
Nilla: Om sonen packar själv är jag rädd att han endast tar med linsvätska och tandborste...
Ibland är jag en bra mamma och ibland är jag en dålig...
Fru Venus: Det är inte en sådan där magisk som blir större då den blir våt utan den behåller sin storlek. Hoppas jag i alla fall. Den är 70x140 cm tror jag. Jag var dödstrött i morse.

Allesamman: Kramelikram!