söndag 16 maj 2010

Det är inte min dag idag

Middagen jag lagade idag blev inte alls god. Kyckling med potatisgratäng. Det var kycklingen som blev ogod.  Inget jag ville bjuda Mellans flickvän(!) på i alla fall. De fick pengar till pizza utav mig istället. Hon åt knappt en halv pizza(!?). Jag har frågat Mellan om han är ihop med flicka A och han svarade "ja" på det. Den första officiella flickvännen ever här i huset och så går jag omkring här som Frankensteins moster ungefär. Stackars Mellan. När fru Venus ställde frågan "Varför hånglar de inte?" för några dagar sedan så frågade jag Mellan om hur det var med den saken. Jodå, hångel det ägnade han sig åt sa han. Sambon blev nog ganska så övertygad om hångleriet idag när han hade ärenden ut i garaget. Han kom in och sa att Mellan var utan T-shirt. Det kan ju ha berott på att det var varmt i tonårsrummet. Jag vred upp värmen där ute innan flickan A kom för att de inte skulle behöva värma sig på varandra.

Sambon har fixat och trixat med skjutdörrarna till garderoben precis hela dagen och jag tror att han blev ganska så nöjd med resultatet. Nu går dörrarna som på räls. Egentligen var det inte dörrarna han skulle fixa med utan några elsladdar som hängt som draperier ovanför ytterdörren. De trollade han bort. Bra jobbat!

Jag har tvättat och hängt strumpor. 188 stycken strumpor. Jag räknade dem. Tyvärr tror jag inte att det är 94 par strumpor. Det är nog ganska många omaka. Nej, jag hade inte 188 smutsiga strumpor men en väldans massa omaka rena strumpor så då hävde jag in precis alla strumpor jag kunde hitta, både rena och orena, i tvättmaskinen. När de är torra ska jag para de som går att para och resten tänker jag slänga. Om jag inte minns fel så tror jag att Monstermalla tycker om att para strumpor Vill du komma hit och hjälpa till?
Jag har städat min byrå. Nu har jag en massa oanvändbara kläder där i.

7 kommentarer:

Finnpajsaren sa...

Men åh. Jag ser fram emot en första officiell pojkvän här hemma hos oss. Tonårsförälskelse är ju såååå härligt. Hångla är ju det bästa då. :-)

Synd på maten. Men det gör säkert inget.

På tal om att äta lite så gjorde jag så när jag var hos nån pojkvän och det var mat. Jag åt LITE. Mycket mindre än jag ville. Sa att jag var mätt fast jag inte var det. För att jag inte ville typ visa att jag åt mycket..? (Japp, jag var smal då hehe.)

Malla sa...

Haha, JA - du minns rätt och jag kommer gärna! Får du ihop 300 strumpor till augusti eller så?

Mat misslyckas vi alla med ibland :)

Madlar sa...

Nästan 200 strumpor? Herregud, tvinga familjen att gå barfota över sommaren så du slipper tvätta o para.

Lysande ögonblick! sa...

Ah men åååh vilken goding, första flickvännnen. Gud så mysigt. :-)

Fru Venus sa...

*asg* Du är så jäkla skön!! Vred upp värmen... he he. Jag tror dina killar är sååå glada att ha dig till mamma! Men du, 188 strumpor!!?? Uj uj uj....100 kramar till dig raring!

Ulrika sa...

Kanske inte roligaste sysselsättningen, att para ihop strumpor, men det är härligt sen när man har jämna par.

Jag har flera jämna par. Tyvärr flera ojämna också men jag väntar på deras makar..

Knasterfaster sa...

Finnpajsaren: Jag kallar henne flicka A så länge. Jag undrar hur långt jag kommer komma i alfabetet, hihi. Bra du skrev det där om maten. Nu minns jag att jag också var sån där yttepytteätare.
Malla: Jag vill helst inte ha 300 oparade strumpor här hemma till i augusti. Jag tycker att nästan 200 är 100 för många.
Madlar: Det ska jag baske mig göra!
Alexandra: Nästa gång hon kommer ska jag prata lite med henne. Idag försökte jag hålla mig undan. (;
Ulrika: Jag ser faktiskt fram emot att para ihop dem. Ska bli skönt att ha en massa parade strumpor i våra strumlådor!