tisdag 3 juni 2014

Dilemma

Jag är mitt i ett dilemma just nu och det är så frustrerande. Det gäller Minstas skolavslutning nästa vecka. Han slutar mellanstadiet. I höst börjar han i en ny klass på en annan skola. Största och Mellan gick på en friskola med musikprofil från årskurs 4. Där kände jag igen och visste vilka de andra föräldrarna var. De var lätta att få kontakt med. Minsta har haft i stort sett samma klasskamratet sedan förskoleklass/förskolan men jag har ingen kontakt med någon av de andra föräldrarna (trots att de flesta bor här runtomkring) och jag känner inte igen ens hälften av dem. Nu är jag en av 8 (tror jag) föräldrapar som är klassförälder. Jag mötte en av de andra klassföräldrarna när jag var på väg till jobbet en morgon förra veckan. Jag stannade cykleln och pratade med henne ang. insamling till lärarna. Hon mejlade de andra klassföräldrarna. Trots två mejl, ett för en vecka sedan och ett igår är det inte någon som svarat på mejlet (förutom en som skrev att han skulle vara bortrest). Idag mejlade jag alla 80 föräldrar och fick ett svar från någon som tror att några andra har ordnat med presenter till lärarna. Nu har jag mejlat de två personerna han angav och väntar på svar. Suck Sådant här är bland det värsta jag vet.

1 kommentar:

Fru Venus sa...

Jag måste erkänna stt jsg är glad att just den biten är överspelad hos oss, det var alltid nåt tjafs med just sånt där