måndag 2 juni 2014

Mycket att stå i

Nu är det faktum att jag har semester men ingen rast, ingen ro. Idag har jag inlett fyra dagars feja- och gno. Kom på den briljanta idén att klä mig i träningskläder för att få städningen att gå snabbare. Vet inte om det funkar.  Just nu maratonstädar jag kylskåp, frys och skafferi. Ut med allt på köksbordet (kyl-och frysvaror i kylväskor) och in med det mesta igen. Tänker förbjuda tacosås i det här hemmet (hittade ungefär miljoner tacoburkar i kylskåpet). Nu ska vi inte tala om vad jag hittade miljoner av i frysen men en och annan torsk var det och sej. Linas matkasses fel faktiskt  för vi äter inte gärna fisk i det här hushållet.  Det är inte det att vi inte tycker att det är gott med fiskrätter utan snarare en motvilja mot att anrätta dem. Det tar emot. Vi brukar lägga fisken i frysen i väntan på bättre tider som aldrig kommer. Nu har jag fyllt den bruna komposttunnan med fiskarna. Håll tummarna för att det är sophämtning den här veckan!

Nu ska jag förbereda fika för mig och Största (som sitter med en hemtenta).

1 kommentar:

Susjos sa...

Oj, va duktig du är! Hm, borde också göra en storstädning i köket!!