måndag 16 juni 2014

Jobbat

Jag började min fem veckor långa semester med att jobba. Varför inte liksom. För att få lite semesterkänsla på jobbet så hade jag mina hemmakläder på mig och jag köpte lunch istället för att ha medhavd matlåda. Jag skrev bara journaler idag. Svarade inte ens i telefonen när det ringde. 55 journaler hann jag skriva. Jag var tvungen att cykla till sjukhuset och lämnade blod (eftersom jag hade bokat tid för det). Vi får lämna blod på arbetstid. Jag var borta i en timme. Jag fick/valde en ansiktskräm på Blodcentralen.

Imorgon ska jag inte jobba för imorgon ska jag gå en kajakkurs. Hoppas jag slipper öva på eskimåvändning. Jag övar mycket hellre på kovändning faktiskt.  Hursomhelst ska det bli spännande. Svägerskan går samma kurs samtidigt.
Kursen börjar kl 18 men jag kommer behöva förbereda mig mentalt hela dagen.

1 kommentar:

Singelmamman sa...

Vad modigt att gå på kajakkurs.