onsdag 25 juni 2014

Solregn

Jag älskar sol och regn! Underbart.
Mellan hade fest här igår. De dracks öl och spelades Talisman på vår uteplats. Imorse vaknade jag med blixtrande huvudvärk. Jag borde ha druckit jag med så hade jag förstått varför jag hade huvudvärk.  Jag gissade att orsaken till min huvudvärk var kaffeabstinens. I kaffeburken fanns bara lite kaffedoft.  Största fick störta iväg till Ica och handla kaffe när han vaknade. Det verkade stämma för huvudvärken försvann och jag kände mig energifylld. Jag cyklade på soffjakt. Det är Största som behöver en soffa. Hittade ingen. Handlade mat på Willys. Köpte bl.a två bröd till erbjudandepriset 35:-. Killen i kassan hittade inte rätt bröd. Han bad om hjälp av en kollega som snäste av honom. Kön växte bakom mig. Killen fick stressrosor på kinderna. Jag tar bägge för ordinarie pris hörde jag mig själv säga. Då kostar de 28 kronor styck sa killen. Ok sa jag och log. Killen log inte tillbaka. Om han hade gett mig ett leende hade det lätt varit värt 21:-. Nu log han inte så nu vet jag inte om jag handlade rätt.

4 kommentarer:

Shamrock sa...

där ser man, det är inte bra med kaffe. Jag tror att han var för stressad för att le

JaanaM. sa...

Åh, kaffehuvudvärken är inte kul! Och upptäcka att kaffet är slut. Det viktigaste kaffet är ju på morgonen....

Susjos sa...

Utan kaffe klarar man sig inte länge... :-)

nillas liv på pinnen sa...

Det var väldigt schysst av dig, i alla fall. Jag tycker affärerna ska sluta med slika erbjudanden om det blir för krångligt för dem.

Sedan tror jag också att killen i kassan var för stressad för att kunna le.