tisdag 19 juli 2011

Jag förstår er

Jag har också ledsnat på mitt årslånga prat om kök så jag förstår att ni inte kommenterade något på det senaste inlägget. Tillägg till min önskelista: Bänkskivan virrvarr. Så, nu pratar vi inte mer om kök. Inte om mitt i alla fall.

Idag byter Sambon fönster i köket rummet där vi lagar mat. Jag sitter och tittar på. Det ser fint ut. Sambon rekommenderar er att använda karmhylsor då ni byter fönster. Använd inte karmskruv för då kommer ni att svära som kapten Haddock.

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag gillar inlägg om kök, kommenterade just på ett inlägg längre bak men insåg att du kanske inte läser det.

Det är kul med nytt kök. Efter ung. två-tre kök så vet man vad man vill ha. Jag vet precis till mitt nästa kök, det blir mitt tredje.

I mitt drömhus i södra Sverige ska jag ha ett perfekt kök. Perfekt.
Nu vet jag ju inte hur det huset kommer att se ut så jag kan inte tipsa bättre. När jag vet så berättar jag ;)

Snäckskalsdalen. sa...

Byta fönster, det låter avancerat, men så är din sambo duktig har jag förstått.
Kram

Mika sa...

Kapten Haddock har ett sätt att välja ord...
Jag har inte märkt ett år av kökslängtan! Men om du säger det så... ser dock fram emot att höra mer om planerna på att renovera vidare.

Kram
Mika

Unknown sa...

Jag älskar att läsa alla dina inlägg, det spelar ingen roll vad du skriver om , jag blir alltid på gott humör. Jag läser varje dag!
Fortsätt du med mer köks inlägg!
Susanne

Knasterfaster sa...

Ulrika: Jag tar tacksamt emot alla tips.
Snäckskalsdalen: Det är kanske inte så svårt men hiskeligt tungt.
Mika: Det kommer nog ett eller två inlägg om kök...
Susanne: Så härligt att jag gör dig på gott humör varje dag! :)