söndag 22 juli 2012

Ännu en underbar sommardag!

Nu har jag fotat trappan.

Glassreceptet stal jag på MarhaMildreds blogg. (Länkar sedan - det är så svårt från mobilen). Jag tog hallon istället för blåbär och lät maskinen gå i 50 minuter istället för 15. Min maskin rymde nästan all smet men nästa gång gör jag på 4 dl grädde istället så blir det mer lagom. Det var första gången jag gjorde glass och det blev supersmarrigt. Vill ni ha ett enkelt recept på glass? Köp vaniljvisp och vispa den, tillsätt sylt eller bär. Frys in. Klart!

Undrar ni som jag hur andra människor har råd med allt? Vi röker/snusar inte, dricker väldigt sparsamt med alkohol, använder inga dyra skönhetsprodukter och köper inga dyra märkeskläder till oss själva eller sönerna. Jag undrar hur de som har ungefär samma inkomst som vi och som lägger mycket pengar på det jag just räknade upp ändå har råd med sommarstuga och utlandssemestrar varje år? Vad gör vi som är så dyrt som de inte gör?

Nu ska jag klippa ned buskar. Fru Venus; det blir nog ett par tre vändor till till tippen i år.



6 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Nästa fråga: vad slags glassmaskin har du?

Knasterfaster sa...

Osloskånskan: den heter Waver IC-201930 och jag tror att den är köpt på NetOnNet. Glassrecepten som var med maskinen verkade vara onödigt krångliga. Sambon fick den i oktober förra året när han fyllde år.

Mika sa...

Om någon svarar så undrar jag detsamma! Inte vilken maskin du har utan hur det verkar skilja så mycket på olika ekonomier.

Mika sa...

Om någon svarar så undrar jag detsamma! Inte vilken maskin du har utan hur det verkar skilja så mycket på olika ekonomier.

Fru Venus sa...

De lånar och lyxfällan nästa :-/
Hemlagad glass är så gott!
Är du säker på att det inte finns nåt bra-att-ha-spara-på-vinden-grejer i era lass? ;-) Kvällskram

Knasterfaster sa...

Fru Venus: ja, det är jag nästan helt säker på. Skulle kunna fylla en container med sådant som i ngen vill ha. Det är halvtomma målarfärgsburkar, brädstumpar, sunkiga madrasser,omorderna barnkläder, trasiga blomkrukor, udda skor,gamla gardiner, trasiga resväskor osv osv.