söndag 8 juli 2012

Jag funderar och undrar

Det är väldigt många som är tatuerade. Väldigt många fler än för bara 5 - 6 år sedan. Jag tycker oftast att det är snyggt med tatuerade kroppar men det ska vara lagom mycket och så vill jag gärna förstå vad det är jag ser. På min kropp finns inga tatueringar, bara en massa ärr efter diverse ingepp. På min högra skuldra har jag ett fult ärr efter ett borttaget födelsemärke. Födelsemärket var stort som en femkrona. OM jag någon gång får för mig att göra en tatuering så vill jag ha en djävulsängel där födelsemärket satt. Många tatuerar sina barns fötter på kroppen. Det vill jag inte göra för mina barn har så stora fötter. 
I Hunnebostrand såg jag en kvinna som hade tatuerat svalor på bägge vaderna. Svalorna var inte vackra, de hade en konstig grön nyans, och de flög nedåt. Hade hon haft gummistövlar på sig så hade jag inte sett dem. De flög eller mer störtade ned mot hälarna. Jag undrar vad de där svalorna betydde för henne. Om hon hade en tanke med dem. Hon kanske inte är en sådan som tänker. Jag kan inte sluta fundera på de där svalorna. Varför har hon dem så lågt? Varför flyger de nedåt? Varför gick hon inte till en skicklig tatuerare? Tycker hon om regn? När svalorna flyger lågt blir det regn, det vet väl alla? Min bror och hans tre barn är tatuerade. Hans yngsta dotter har bl.a tatuerat Modesty Blaise på ena underarmen. Det är snyggt! Har du någon tatuering? Vill du ha en? Känner du någon som har en riktigt snygg/ful tatuering? Svara om du vill.

6 kommentarer:

Gafflan sa...

Jag har inga tatueringar men om jag skulle göra någon så skulle det bli Karl-Afreds tjej Olivia bara för att jag gillar henne, annars något som påminner mig om mina barn.

Osloskånskan sa...

Jag skulle vilja ha ett par gröna panter/kattögon med livsfarlig blick i nacken. Men då skulle jag nog fort tröttna på frasen: "har du ögon i nacken?" så än sålänge låter jag bli.

h sa...

Åh, älskar Osloskånskans ögon i nackengrej!!!
Jag vill helst ha mina tatueringar så jag ser dom själv (utan spegel alltså) Men just den där grejen ska jag fundera på. :)

Har tassar på underarmarna.

Maria sa...

Jag har inga tatueringar men tänker ofta när jag ser någon snygg tatuering att jag skulle vilja ha en. Men jag är inte så mycket för smärta och så är jag rädd att jag ska ångra mig.

Malde sa...

Dottern har en tatuering på ena underarmen. Den är gjord efter en teckning Stora Sonen har gjort, och hon lät göra tatueruíngen efter hans bortgång. Ja, Dottern lade till sin Storebrors födelesår och dödsår. Jag både tycker om den och tycker inte om den. Har väldigt kluvna känslor för den, men jag förstår Dottern.

Singelmamman sa...

Jag ska/vill tatuera mig, med mina barns namn på vänster arm. Underarm heter det kanske, närmast handen. Så kan jag se dem hela tiden, och de är nära hjärtat.