fredag 13 juli 2012

Helt ur balans

Besökarna som var här igår rubbade mina cirklar så till den grad att jag glömde dra ut komposttunnan till vägen. Vaknade nu på morgonen av skramlet från sopbilen. Slängde på mig morgonrocken och hann lagom se baken på sopbilen försvinna över backkrönet. Eftersom hoppet är det sista som överger oss så sprang jag över på motsatta sidan av vägen där husen har ojämna nummer och lyfte på locket till grannens soptunna. Denna var inte tömd. Jag rullade över vår tunna till den sidan och hoppas på att bli förbarmad. (Jag funderade ett ögonblick på att skifta vår tunna med grannens men vågade inte. Det kan vara hemska straff för sånt).

Jag känner mig så lycklig! Nu har Nilla och Singelmamman äntligen varit här och invigt vårt kök! Jag tror att Singelmamman höll så många som tre fina invigningstal. Samtidigt som Singelmamman kom så kom även en annan fin objuden gäst. Han sprang in och gömde sig under soffan. Vi lyckades få ut honom men senare hade Största sett honom i äppelträdet. Jag hade inga pukor och cymbaler men ett rejält åskväder kom som på beställning så det fick stå för salut och fyrverkeri. Singelmamman och Nilla hade med sig fina gåvor till mig! (bild kommer senare).
Det var så trevligt att ha dem här. Det tyckte Mellan också så han bakade en hallonpaj enkom för dem.
Vi satt i köket under nästan hela invigningen. Vi tog bara en kort bensträckare här i omgivningarna mellan talen. Tiden gick så klart alldeles för fort och Singelmamman hade en tågtid att passa. Det visade sig sedan att hennes tåg var försenat en timma pga av åskovädret och hon fick sitta på stationen och vänta.
De måste komma hit snart igen för jag har kommit på att Minstas rum måste invigas!  

11 kommentarer:

Maria sa...

Åh vad härligt att sitta och prata bort en hel kväll med härliga människor!

Singelmamman sa...

:-) Klart vi måste inviga Minstas rum! Så fint som det är. Tack för en jättetrevlig dag, fantastiskt god mat, paj och efterrätt. Jag övervägde att ringa och be er hämta mig när tåget var försenat. Kram!

nillas liv på pinnen sa...

Klart vi måste inviga Minstas rum! Att vi inte tänkte på det. Tur att du kom på det nu i alla fall.

Vad ska vi ta efter Minstas rum?

Malla sa...

det låter jättetrevligt!

Knasterfaster sa...

Maria: Det är det verkligen!
Singelmamman: Vi borde ha tänkt på det själva. Du skickade ju ett sms. Vi är ovanligt trögtänkta ibland Sambon och och jag. KRaM
Nilla: Hallen är inte invigd.
Malla: Synd att du inte kunde komma!

Shamrock sa...

oj vilket fint besök - varför får aldrig jag sådana besök?

Shamrock sa...

Tömde de soptunnan åt dig?

Knasterfaster sa...

Shamrock: De skulle säkert inte ha något emot att få komma hem till dig. Du får gärna komma hit till mig! Ja, tunnan blev tömd!!!

h sa...

Men ååh, vad roligt med bloggbesök! :D

Men vem var det som satt i gran...äppelträdet?

Knasterfaster sa...

Helena: det var en katt. En cornish rex! Min favoritkattsort eftersom vi har haft en sådan. Kände inte igen den. Kanske den hade rymt för de brukar man inte ha som utekatter. Den hade inget halsband. Har inte sett några lappar om någon bortsprungen sådan. Hoppas den har hittat hem igen.

Osloskånskan sa...

Bloggkombo av bästa sorten ju!