lördag 28 juli 2012

Återvinning, genbruk, recykling

Tycker att det är dåligt med miljötänket här på min blogg men nu tänker jag ta tag i det. För så kan jag ju inte hade det! Jag tänkte att jag kunde börja återanvända andras blogginlägg. Jag läste ett inlägg hos Nilla igår som jag tänker recykla. Ni hittar det fräscha originalet här på hennes blogg. Jag har naturligtvis frågat om lov att återanvända det. Det måste ni också göra om ni tänker börja med återvinning av blogginlägg.

På min sommarsemester skulle jag röja tvättstugan 
Efter orignal Idag skulle jag röja källaren; Nillas Medelålderskrisfrågespalt
Ut med allt och sedan in med det igen i en sällan skådad gudabenådad ordning. Jag hade också tänkt hinna med kattvinden. För första gången på tolv år. Ut med allt och helst inte in med det igen. Men nu har jag haft semester och redan hunnit jobba i två veckor. Helt obemärkligt gled hela semestern iväg som en hal tvål och jag prioriterade bort det som verkligen behövde göras för att istället ägna mig åt sådant som att inte behövde göras.   Lite jobbigt är det att mina planer aldrig går i uppfyllelse. Det är som att jag inte kan styra mig själv, som om jag gör precis vad jag känner för oavsett vad jag har bestämt. Och inte vill jag ha någon hjälp för det heller.

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Hahaha! Ett exempel på recykling när den är som bäst. När den återanvända varan liksom toppar orginalet. Vad är en kattvind?

Knasterfaster sa...

Nilla: kattvindar är förråd under snedtaket på övervåningen.

Osloskånskan sa...

Jag försöker låta bli att köpa plastkassar....och brukar säga nejtack till sådana när det jag ska ha ändå går ner i handväskan.

Knasterfaster sa...

Oslo: Bravo! Det ska jag också försöka bli bättre på.

Singelmamman sa...

Gillar både originalet och den återvunna kopian. Hemma bär jag alltid med mig en tygkasse till affären.

Knasterfaster sa...

Singel: Det finns så himla många snygga tygkassar!