onsdag 25 juli 2012

Längtar till Stockholm

Gick på stan en stund efter jobbet. Skulle handla något till vår vikarie som jobbar sin sista dag på fredag så det gjorde jag. Sedan gick jag runt och tittade på rean utan att handla något.
Sambon, sönerna och flicka S har åkt till svärmors stuga för att sola och bada men de kommer hem igen senare ikväll.
Jag handlade mat på vägen hem. Det blev en stor välfylld kasse som var svår att cykla med. Bland annat så handlade jag naturgodis till mig själv så nu sitter jag här och äter det och längtar till Stockholm. Jag brukar ha en liten påse naturgodis med mig på bussen när jag åker dit nämligen. Det kan vara den här värmen som bidrar till att jag längtar till Stockholm också. Sommar är lika med 28 grader varmt, rea, brunbrända ben, Stockholm, Skansen, körsbär på Hötorget och fläderblomssaft på något sätt. Tycker jag i alla fall.
En annan sak som jag tycker att ni kan få veta är att jag just nu trivs med livet och tycker att allt är toppen! Sådana känslor kan ändra sig snabbt så jag tänker passa på att njuta. Den känslan kom förresten redan i en uppförsbacke som jag cyklade i när jag var på väg hem.

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

Körsbär på Hötorget är en sommargrej även för mig :-) Jag är glad att du mår bra! KRAM

Singelmamman sa...

Lyckokänslor ska man absolut ta vara på. Sommar för mig är picknick. Jag har inte haft picknick ännu.

Mika sa...

Uppförsbackar kan verkligen visa sig vara det motsatta. Din semester låter ljuvlig.
Jag försöker varva ner på min semester men så fort jag tar det lite lugnt så bråkar barnen. På sådana tillfällen längtar jag till dom blir större.

nillas liv på pinnen sa...

Nu blev jag sugen på att åka till Stockholm. Oj, vad sugen jag blev.

Knasterfaster sa...

Fru Venus: Måsta köpa körsbär!
Singelmamman: vad ingår i en picknick?Ni
Mika: det är så konstigt med barn, de bråkar alltid när man inte vill att de ska göra det. Nu när de är 11, 16 och 18 bråkar de väldigt sällan.
Nilla: Du ska snart åka dit! Lyllo dig!