onsdag 11 juli 2012

Nervös, jag? Näe! Eller?!

Idag har jag inte städat. Jag har eliminerat. Bl.a har jag eliminerat spindlar. Det kommer gäster hit imorgon. Av samma orsak som jag städade och gjorde fint i Sambons garderob igår har jag tagit bort småkryp idag. En av gästerna (åtminstone den ena, jag vet inte hur det är med andra) är inte så förtjust i vissa insekter. Så jag har eliminerat dem, i alla från kök och toalett för det är där jag har tänkt att vi mest skall vara. Kanske inte så mycket på toaletten som i köket. Det är Sambon som säger att jag är nervös men jag hävdar bestämt att jag inte är det. Om jag ska bjuda ett par kvinnor som jag inte behöver oroa mig och bli nevös inför så är det just de här två som jag bjudit imorgon som jag skall bjuda. Så jag är inte nervös. Sambon har köpt bubblet som vi skall ha till efterrätten. Kanske skippar vi middagen och bara äter efterrätt.
Vad mer har jag gjort idag? Jag har lyssnat på kapitel 1 - 6 av radioföljetongen Himmelsdalen av  Marie Hermansson. Väldigt spännande. Han som läste, som heter Martin Halland, var en väldigt bra uppläsare.  Största och jag har flyttat Zeldas bur till norrsidan av huset. Där har hon aldrig varit förut. Hon ser ut att trivas. Nu ser jag henne från köksfönstret. Om jag öppnar fönstret kan jag prata med henne. Det har jag gjort. Minsta lagade lunch. Vi fick pyttipanna och ägg.
Nu ska jag göra en potatissallad. Sambon grillar. Mellan har gjort en hallonpaj som står i ugnen och nu gör han en rabarberpaj.

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag älskar insekter! De får mig att se det levande och vackra i livet.

Mika sa...

Jag höll i en JÄTTE skalbagge förra veckan. En dag hoppas jag på att kunna hålla i en spindel. Men fram tills dess får dom gärna hålla sig på avstånd... spindlar då... inte gäster.

Kram

h sa...

Amähh, säg vilka det är som kommer då?!? :P