söndag 15 juli 2012

Vet ni vad? Jag ska jobba imorgon.

Hade min sista sommarsemesterdag  i fredags. Jag har varit ledig i fyra härliga veckor.
Jag har inte städat tvättstuga och förråd men jag har gjort en hel del annat som jag inte hade tänkt göra.

Det känns segt idag och tråkigt idag. Nu skiner solen. Nyss regnade det. Precis när jag skulle så gräs började det regna. Trots regnponcho så var det inte roligt så jag gick in. Spelar WF. Sambon har åkt iväg och surfat.

Skulle vilja åka till Åhléns och titta på rean men har inte råd att handla något. Mina sista slantar handlade jag en klematis för i förrgår. Hon heter Nelly. Nu har jag fem klematis i min trädgård. Nu saknas bara en humle och en fjärilslavendel så är jag nöjd. Sven tappade alla sina blommor i en störtskur.


3 kommentarer:

Jenny sa...

Jädrans regnväder. Blomsternördare. Liksom.

Fru Venus sa...

Skönt att du mestadels är nöjd :-) Regnet har mördat min vita pion :-(

nillas liv på pinnen sa...

Lika bra att jobba i det här skitvädret.

Klematisen ser väldigt rar ut. Hon blir nog trevligt sällskap för Sven.