tisdag 10 juli 2012

Dagens aktiviteter

Det ligger en rulle svarta sopsäckar på Sambons och min säng. Det är inte för att vi ska idka säcksex. Så experimentell och fantasifull är inte jag. Jag ska rensa ur garderoben i sovrummet. Det är vad jag ska göra idag. Hade tänkt göra det igår men då sken solen så vi åkte badade istället. Idag är det mulet och en perfekt dag för att rensa ur garderober. Sedan ska jag komponera en meny för våra gäster som kommer på torsdag. Ännu så länge vet jag bara vad de ska få till efterrätt. Om jag orkar och får lust ska jag städa lilla toaletten.

Jag vill ha en rosa klematis som är frosttålig och tycker om att stå i full sol. Den får gärna blomma juni - sept.  Kan ni ge mig namnet på en sådan? Igår köpte jag en spaljé som den skall växa på.

5 kommentarer:

h sa...

Du kom iaf på att man KAN ha säcksex...inte alla som skulle ha tänkt på det ens. ;)

Jenny sa...

Lycka till med sökandet efter den dära clematisen. Den låter väldans fin.

Singelmamman sa...

Jag är beredd och dela Helenas tankar. Och dina gäster behöver inte någon nystädad toalett! Så det så.
Klematis vet jag knappt vad det är.

nillas liv på pinnen sa...

Lycka till med det där komponerandet. Tänk på att detaljerna måste sitta som smäckar.

Shamrock sa...

Svarta sopsäckar får mig att tänka på styckmördare - vad har ni i garderoben?