måndag 16 juli 2012

Första arbetsdagen!

Äntligen tillbaka på jobbet igen efter fyra veckors semester! Började med en rivstart. Städerskan stod och väntade på mig när jag kom. Hon hade upptäckt att det rann vatten från taket i ett av undersökningrummen. Det var en stor mörk fläck i taket och det strilade vatten nedför en pelare. Kl. 07.30 började jag försöka kontakta felanmälan. Jag ringde och ringde igen och ringde igen. Felanmälde på webben och ringde igen. Ringde SOS-alarm (vi ska ringa dit om de inte svarar på Felanmälan). SOS sa ring Felanmälan igen. Jag ringde och ringde och ringde. Kl 10.15 kom jag till en telefonkö och blev placerad som nr 1 i kön. När jag hade stått som nr 1 i kön i 15 minuter blev jag kissnödig och la på. Sedan ringde jag igen då kom jag till en telefonsvarare som sa att Felanmälan var semesterstängd under vecka 29 och 30! Kollade om det hänt något med min felanmälan på webben. Den stod som registrerad. Kollade igen kl. 14 då stod den som pågående. Kl. 15.30 kollade jag igen och felanmälan stod fortfarande som pågående. Ringde telefonnumret till den som registrerat ärendet som pågående. VA?!? sa han. Vi har inte fått någon felanmälan från dig. Jo det har ni sa jag. Nähä sa han. Sedan sa han "vi kommer på en gång". Bra sa jag. Kl. 15.50 kom det två gubbar. Oj,oj oj sa de. Kan det vara en kran som står och rinner? Då gick jag. Hade inte tid att stå där och fundera tillsammans med dem. Det var inte bara det där jag gjorde. Jag hade patienter i kö i kassan som skulle tas om hand samtidigt som jag räknade och redovisade pengarna som mina kollegor hade fått in under förra veckan, post att öppna, 61 mejl att läsa och 12 journalanteckningar att skriva.  KUL!

Idag har Mellans flicka S kommit hit hem till oss! KUL! Hon åker hem igen till Skåneland igen den 30/7.

Solsken idag!

Sambon har vindsurfat idag också. Han är trött nu. Väldigt trött. Hela han är trött. Han är t.o.m trött under fötterna.

4 kommentarer:

Maria sa...

I mina öron lät det inte som en drömstart men om du tycker det är kul att stå i telefonkö och läsa 61 mejl så förstår jag att du är glad för att vara tillbaka på jobbet :-)

Singelmamman sa...

Jag skulle gärna jobba med dig!

nillas liv på pinnen sa...

Herregud! Sådant där kan driva mig till vansinne. Jag är glad att du verkar ha överlevt.

Cina sa...

Oj! Och du gick tillbaka idag?! Strongt!