måndag 2 juli 2012

Lite märkligt

Tidigt i morse var jag hos gyn. För ett halvår sedan var jag också där och nu var det återbesök för säkerhets skull. Det såg finfin ut. Nu behöver jag inte återbesöka mer. Gynekologen som undersökte mig är även arbetskamrat till mig. Hen arbetar på två ställen. Där jag var i morse arbetar inte jag. Det känns lite märkligt att bli undersökt där nere av någon som man brukar fika tillsammans med.  Men bara lite.

Det känns som om jag har varit borta från jobbet väldigt länge. Jag börjar min tredje semestervecka idag. Jag var tvungen att räkna efter så att det verkligen stämde att jag bara har haft två veckor ledigt. Semester blev liksom maxad när både Minsta och Mellan var bortresta förra veckan. Det var bara jag och Största som var hemma eftersom Sambon jobbade. Jag tycker att jag har hunnit med mycket. Snart ska hela familjen göra en resa tillsammans. Igår bokade vi en liten stuga. Resan går söderut. Det blir inte cykling downhill och inte Lysekil. Eventuellt tar vi en dagstur till Göteborg och gå på Liseberg. Idag har jag ordnat kanin- och marsvinsvakt.

4 kommentarer:

h sa...

Å andra sidan äter du väl ganska många måltider med sambon?! ;-)

Knasterfaster sa...

Helena; Det stämmer men tyvärr har Sambon inget ultraljud i sin apparat.

Shamrock sa...

Varför behöver du inte göra fler återbesök? Kan det inte bli fel där nere sen?

nillas liv på pinnen sa...

"Men bara lite", hahaha.