tisdag 10 juli 2012

Prutt

Satt mig ned för att titta på Allsången. Sista ljuva åren med Lazze Stefanz... Han (Stefan?) har en gapande orm på cowboyhatten - !!! - Och nu en! fjortisduo (Coq au vin eller kanske KKV?) på det. Jag orkar inte mer!

Nu är det Idas sommarvisa som allsång. Känns lite plåster på såren efter det där första.

Nu undrar ni och jag vad jag har åstadkommit idag. Jag städat en garderob. Det tog tid. Hela dagen tog det. Först tömde jag hela garderoben inklusive byrån som står i sovrummet på allt innehåll. Det blev en enormt stor hög med kläder och andra saker på sängen. Sedan jobbade mig från toppen av högen och nedåt. Nu hänger sambons dryga 30 skjortor i fina rader. De hänger i rut- och randordning. Enfärgade skjortor hänger för sig. Om ni vill veta varför inte Sambon gjorde detta själv så ska jag tala om för er att det är detta som kallas kärlek. Kärlek är när man gör sådant som inte är förväntat.

När det gäller menyn till torsdagskvällen så har jag bara hunnit tänka ut vad vi ska dricka till efterrätten.

Har inte städat lilla toaletten.

Nu är det Bengt Sändh. Lever han?

7 kommentarer:

Shamrock sa...

Tydligen, men jag gillar hans hatasommarvisa. Och nu är det ett potpurri med gamla godingar

Singelmamman sa...

Va? Lever verkligen han? Att göra något icke förväntat för någon annan är kärlek.

nillas liv på pinnen sa...

Vi sjöng med till alla låtar.

Knasterfaster sa...

Shamrock: Jag lyssnade inte när han sjöng. Ska lyssna på den på youtube senare.
Singelmamman: Tydligen levde han.
Nilla: Nähä?!

nillas liv på pinnen sa...

Joda!

h sa...

Hatsommarvisan var ju toppen! :) Man ska inte vara så jävla glad jämt. :P

Karin sa...

:) Var länge sedan jag var här. Tack för all glädje du sprider! :)