fredag 3 juli 2009

Varmt och skönt

Har fortsatt projekt garagerum idag. Sambon är på Skara sommarland med minstkillen så det är bäst att passa på. Det är 28 grader inne och 25 grader ute så det går inte att hålla någon högre hastighet. 13-åringen hjälpte till en stund!!! Sambon påstår att det inte går att få 13-åringen att göra någonting. Sambon och jag hade en "diskussion" igår, eller var det ett litet gräl?, om vad vi bör prioritera när det gäller hemfixeri just nu. Han vill bygga en ny uteplats i skuggan och jag vill inreda garaget till killarna. Jag vet inte men jag tror att jag vann. Mitt argument var att man måste göra klart det som har påbörjats innan man börjar med något nytt. Har räknat på vad det skulle kosta att göra klart garagerummet och tror att det skulle kunna gå att göra för någonstans mellan 8000 - 20000:-. Jag tror att själva görandet är värt en massa också. En känslomässig investering eller vad man nu skall kalla det. Man pratar ju så bra med tonårskillarna när man gör något tillsammans med dem! Jag tror jättemycket på det här projektet men sambon är mer skeptisk...
Middag strax. Tonåringarna håller på att fixa käk! (De är och handlar på ICA).
15-åringen kom och åt lunch på mitt jobb idag och sedan gick vi på museum och café. Igår var 8-åringen och jag på café. Vi hittade ett jättemysigt Waynes coffé som var helt folktomt. Det var svalt och skönt där inne. Andra människor vill väl passa på att sitta ute och svettas, vad vet jag. Iallfall så tog jag en kaffe frappe eller vad det heter och 8-åringen fick en smoothie. Vi hade så bra utsikt från där vi satt så vi lekte att vi var spioner!

Inga kommentarer: