måndag 20 juli 2009

Måndag kväll

Har jobbat som vanligt idag. Känns ganska tråkigt att jobba men eftersom vädret inte är perfekt så är det ändå ok. Fick besök av en kompis på min lunch. Efter lunch smet vi iväg en stund för att jag skulle få se hur hon inreder sin nya lägenhet. Hon vill ha hjälp att inreda sovrummet. Hon har ett jättestort sovrum så det borde inte vara så svårt egentligen. Jag har fått en del idéer ikväll som jag tänker ringa henne om imorgon. Kan man sätta fransgardiner framför bokhyllorna för att slippa se alla tråkiga bokryggar? Visst kan det väl vara snygg med brunt, svart, guld och turkost? Hon har bruna detaljer i möblerna och en svart smidesgavel på sängen. Hon har två jättefina gamla koffertar. De skulle nog passa i fotändan av sängen.
Arbetskamraten som jag hade en diskussion med i fredags träffade jag knappt idag för den kom inte förrän kl. 15 eftersom den skulle arbeta natt.
Tyvärr fick vi riva ner mer gipsskivor än vi hade räknat med i garaget så det går sakta framåt med renoveringen där ute. Sambon och 15-åringen var och köpte nya gipsskivor idag. De har satt upp en. Det blåste bra idag så sambon har vindsurfat och kom hem och var trött. Av någon anledning var jag också jättetrött så det blev latmiddag, potatissallad och kassler. Fy så tråkigt.
Nu är det min tur att lägga 8-åringen. Vi läser Bröderna Lejonhjärta.

Inga kommentarer: