söndag 26 juli 2009

Örnsköldsvik

I fredags hände något lustigt. Jag finns med på StayFriends och i fredags hade jag fått ett nytt meddelande i min StayFriends-brevlåda. Meddelandet var från en tjej som undrade om jag var jag och om jag var den hon brevväxlat med på 80-talet. Hon skrev att hon bor i Örnsköldsvik. Jag minns inte det. Hennes namn sa mig ingenting. Det måste ha varit i början på 80-talet, kanske 80 - 82. Pinsamt att inte minnas. Det är ju faktiskt ganska länge sedan. Jag skrev till henne att jag inte minns, det kanske var dumt av mig. Hoppas att hon inte blev ledsen. Hon är säkert en sådan där som sparar på allt så att hon har alla breven kvar och därför minns hon mig, för hur kan hon annars komma ihåg mitt namn? Jag minns att jag hade en brevvän i Ytterhogdal, kan det vara samma? Mellansel? Jag hade ganska många brevvänner ett tag. Jag hade en brevvän som hette Eva som bodde i Jönköping men annars så minns jag faktiskt inte var de hette eller var de bodde. Jag brevväxlade med en kille i Ghana. Han var väldigt fattigt. Han skrev i varje brev om att han behövde skor och ibland skrev han att de inte ens hade vatten. Han skickade mig en liten väska i skinn som han hade sytt själv och i den låg det lite godis. Jag tror att jag skickade honom ett par skor men det har jag också glömt om jag gjorde eller inte. Jag är nog lite glömsk...

Inga kommentarer: