torsdag 23 juli 2009

Låst

Jag har haft så lite att göra på jobbet den senaste tiden. Jämfört med vad jag brukar ha att göra så kanske jag har haft 1/3 av de arbetsuppgifter som jag brukar utföra. Efter att jag gjort sådant som blivit liggande för att jag inte har hunnit med så har jag nu gjort en sådant som egentligen inte ingår i mina arbetsuppgifter bara för att få dagarna att gå. Jag har, som jag skrivit om tidigare, möblerat om och städat på min expedition, jag har storrensat i arkiv och jag har städat och möblerat om i vårt fikarum. Idag kunde jag inte komma på något mer att göra för allt var redan gjort. Jag hade kunnat göra morgondagens jobb idag men då har jag absolut inte ett dugg att göra imorgon. Det är tråkigt. Det känns som om jag är inlåst på jobbet om dagarna. Jag vill inte flexa ut tidigare bara för att jag inte har något att göra eftersom jag vet att jag behöver mina flextimmar sedan när höstterminen börjar igen och det är utv.samtal, tandläkarbesök och annat oförutsett som den går åt till. Jag står på cirka -4 (minus) fyra timmar. Helst hade jag velat stå på några timmar + men det känns helt fel att jobba mer än de 85% av 40 timmar som jag skall göra per vecka när det är så lite att göra. Sedan förra hösten har jag annars haft för mycket att göra och jag vet att det kommer att bli likadant igen när alla är tillbaka från sina semestrar. Flexklockan skall ju vara en frihet men jag tycker att den oftast gör att man känner sig låst. Jag hämtar i princip alltid på fritids och det innebär att om jag kommer några minuter sent på morgonen så måste jag ändå gå ifrån jobbet så att jag hinner i tid till hämtningen på fritids och då går jag minus på flexen. Jag har faktiskt gjort så att jag endast tagit 3 veckors semester i sommar för att ha lite semesterdagar kvar att ta av i höst/vinter ifall det skulle behövas av en eller annan orsak.

Inga kommentarer: