söndag 12 juli 2009

Garagejobb

Vi har börjat sätta upp det nya taket i garaget idag. Det är jobbigt att jobba med armarna uppåt. Det var mest sambon som fick göra det. Vi har kommit halvvägs. Jag har kommit på att vi skall ha en fondvägg med liggande råspont. Fick inspiration från senaste Mio-katalogen. Vi har tittat på golv också men har inte bestämt oss för vad vi skall ta. Var på Bauhaus idag och råkade träffa en riktigt bitch till kassörska så det blir nog inget golv därifrån även om de hade ett som jag faktiskt hade kunnat tänkt mig... Jag och 15-åringen vill att färgsättningen i rummet skall vara ganska så neutral. Färger som jord, hav, vind osv. Sambon funderar på om inte fondväggen skall var röd. 13-åringen är inte så "på" ännu. Han har tydligen varit uppe till kl. 04 inatt och spelat gitarr för storebror (=15-åringen). Sambon frågade honom varför han varit uppe så länge och spelat, då svarade han "storebror sa ju inte åt mig att sluta!".
Imorgon skall jag jobba igen. Jag har möblerat om på min expedition. Jag har vänt på skrivbordet och köpt nya blommor och ställt dit en krokodil bl.a. Det känns kul med förändring. Längtar nästan lite grann efter att åka och jobba. Om jag vaknar extra tidigit skall jag åka och träna innan jag cyklar till jobbet. Jag känner mig väldigt väldigt trött nu så jag tror inte att det är så stor chans att jag vaknar extra tidigt. Sambon är ledigt och jag brukar ha lättare att gå upp när han ligger kvar så vi får väl se.

Inga kommentarer: