onsdag 22 juli 2009

Cykelväder

Idag kom 15-åringen till mitt jobb när jag slutade och så tog vi en härlig cyketur. Först cyklade vi längs med ån och så stannade vi och fikade innan vi cyklade vidare ut mot Viken. Cykelturen gick mest längs vatten och på ett ställe cyklade vi igenom en kohage. Vi såg massor av fina fåglar. Jag gissar att vi cyklade 2 mil ungefär. 15-åringen behövde röra på sig. Han ägnar sig ju inte åt någon idrott så det blir mest att han sitter still vid datorna hela dagarna. Vi hade det riktigt trevligt under cykelturen. Jag hade tänkt träna ikväll för jag hann bara träna knappt 30 minuter imorse men nu när jag varit ute och cyklat i mer än 2 timmar så tycker jag att jag kan hoppa över träningen. Imorgon kommer det några hantverkare som skall byta ett fönster på övervåningen så innan jag lägger mig ikväll måste jag rensa undan det som står framför och i fönstret. Det är fönstret i 8-åringens rum. Vi köpte tre fönster för säkert tre år sedan och bytte ett ganska snart efter att vi köpt dem men sedan har de två andra bara blivit stående ute i garaget för vi insåg att det var omöjligt för oss att själva byta ut fönstret på övervåningen. Nu när vi håller på och grejer i garaget så tog sambon äntligen tag i att ringa hantverkare som kan fixa fönstret åt oss. Det andra fönstret är litet och skall sitta i köket. Sambon säger att han kan sätta dit det själv, hoppas han gör det snart.

Inga kommentarer: