onsdag 10 augusti 2011

Det började med ett gnäll och slutade med ett översvämmat garage

Sambon kom hem efter jobbet och vardagsgnällde. Ni vet det där vanliga "var kommer alla de här sakerna som ligger på bordet ifrån?" och "Varför kan du aldrig flytta på dina kläder så att jag slipper gå runt?". Sånt där som inte är värt att svara på. Jag rensade bordet tillsammans med Sambon. Det var ingenting där som var mitt. Sedan ville Sambon låna min dator. Det är något fel på sladden till den. Sambon trodde att jag använde fel sladd så vi började leta efter den rätta sladden. Vi letade överallt. Bakom soffan, i skåp, i lådor, i skafferiet, verktygslådan, och sladdlådan. Sambon letade i rummet under trappan för där brukar vi förvara mobil- och datortillbehör. Han sa "vem faan har ställt den här här då?" Det har jag gjort en gång då jag snabbstädade sa jag.
*bilbarnstolen
Lyft ut den till mig så går jag ut med den till garaget sa jag. Så gick jag ut i garaget. I garaget sa det "plask plask plask plask" när jag barfota traskade in där. (att jag var barfota hade sambon åsikter om men de tänker jag inte återge här). Kul! tänkte jag. Nu får vi ett likadant garage som Loranga Mazarin och Dartanjang! Jag stängde av kranen till vattenslangen (Loranga och co finns inte på riktigt). Kranen hade stått på sedan igår kväll. Det är en koppling mellan två slangar som läcker. Sambon kom ut för jag ropade på honom. Jag gick in och satt på mig ett par gummistövlar. När jag var inne hittade jag "den rätta" sladden till min dator. Den låg i en ICA-kasse. Den var inte rätt för den har Zelda gnagt på. Den låg i påsen för att den skulle slängas. Jag gick ut och slängde sladden och i gummistövlar gick jag till Sambon i garaget och talade om för honom att jag tänkte gå in och laga middag. Sedan åt vi middag.
Nu har jag lånat en dator för min rätta sladd är fortfarande trasig.

7 kommentarer:

Fru Venus sa...

Hälsa sambon att han ska gifta sig med dig. Han kan inte riskera att förlora en sådan underbar och rolig kvinna som du :-)) Hälsa honom att han måste ha ett underhållande och variationsrikt liv ;-)

Fru Gårman sa...

Din dag var värre än min. Skönt, mitt i allt elände. :)
KRAM!

Snäckskalsdalen. sa...

Kul dag! KRam

Mina dagar sa...

Men jag ÄLSKAR Loranga och gänget!!:)
Jag VILL att dom ska finnas på riktigt;)

Vardagsgnäll är skitjobbigt!

I´m back!

Kramelikram
Eva

Singelmamman sa...

Jag håller med Fru Venus.

Shamrock sa...

Jag brukar ställa samma frågor som sambon angående saker på bordet. Och när bordet röjs konstaterar jag liksom du att inget är mitt

Småländskan sa...

Helt underbart att läsa om dina vardagar! Tack för härlig, rolig underhållning.