måndag 22 augusti 2011

Något jag ser fram emot

Malla uppmanar oss att länka till det vi skrev om den här dagen 2009 och 2010. Jag skrev det här och det här.

Ikväll åt vi fiskbullar till middag. Äckligt tänker ni? Det är det inte. Det blir gott om man blandar fiskbullarna med purjolök, Svennes kaviar och grädde och gräddar i ugnen i på 225 grader i 20 minuter. Man kan servera potatis eller ris till. Vi har potatis till. Mina ungar har alltid älskat den här fiskbullerätten.

Nästa vecka kommer jag att få leverans av Linas matkasse! Det ser jag fram emot. Man kan få leverans av Hemfrids kasse också men jag valde Linas efter ett tips från en bloggare. Största och Mellan kommer att få laga valfri middag från kassen på onsdag för då slutar de skolan vid 14-tiden bägge två. Den middagen ser jag fram emot.

Jag har fått en ask med Harem`s Delight utav Mellans kompis föräldrar. Det är något slags turkiskt godis. De har köpt hus i Turkiet. Mellan vill att jag bjuder honom på en nu men det gör jag inte. Mellan hade köpt fina ätpinnar till Sambon när han var i Malmö. De har inte Sambon sett ännu. Mellan har precis packat upp dem och Sambon och Minsta är på fotbollsmatch. Jag ser fram emot att smaka en Harem´s delight om en stund och jag ser fram emot att se Sambons glädje då han får Mellans gåva.

Har ni något att se fram emot?

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

Japp, Fazers blå, soffhäng med Totsie och bästa boken :-) Det var kul att läsa tillbaka och jag gillar det där turkiska godiset.

Singelmamman sa...

Jag har sett fram emot att tonåringarna ska komma hem. Och nu är de hemma.

Malla sa...

jag ser fram emot att höra vad du tycker om matkassen!
hoppas den är bra

Malla sa...

och tack för att du var med! :D

Nilla sa...

Jag ser fram emot att komma hem från jobbet!