tisdag 2 augusti 2011

Tråk

Det känns inte bra. Igår skrev jag om att jag blev ledsen, fick en ursäkt och blev glad igen. Senare på kvällen fick jag en ny anledning att bli ledsen för. Ibland hopar ledsamheterna ihop sig. Det känns riktigt riktigt tråkigt. Den senaste anledningen kan ingen ursäkta. Den kommer att ligga och smärta som ett blödande skavsår ett tag tills minnet bleknat bort och lämnat ett minnesärr kvar av det som hände.

Kunde gå tidigare ifrån jobbet idag. Jag cyklade upp på stan och mötte Största och Minsta där. Vi handlade block, pennor och sudd till Största och sedan fikade vi. Minsta fick en fruktsmoothie, jag drack en islatte och Största drack iste. Sedan gick vi till biblan och lånade böcker. Största lånade japanska böcker och Minsta lånade Asterix. Jag lånade inga böcker.

När vi satt och fikade kom Största och jag på att den mest perfekta första bostaden måste vara att bo i en husbil. Då kan man säga att man bor på Lidingö sa Största.

11 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

=(
Blödande skavsår låter inget kul...

Fru Gårman sa...

Det är tur att dom där ärren inte är på huden. Hoppas att läkningen går fort!
Jag kommenterade ingår också men den gick tydligen inte igenom.
Stor kram!

Blåklinten sa...

Tiden läker ju alla sår sägs det.
Skickar en varm cyber kram till dig!

Malde sa...

(((håller om)))

Singelmamman sa...

Attans för hopande skav- och ledsamheter. Hoppas ändå att det kan läka. Även om det tar tid. Kram

Fru Venus sa...

Vem ska jag banga skiten ur? Tröstekram!

Mika sa...

Usch låter inte skoj alls... det är lättare när någon kan be om ursäkt och så går livet vidare.

Kraaaaam
Mika

Lysande ögonblick! sa...

KRAM fina du.

Och. Jag hoppas att du har haft en fin sommar, till trots.

Renée sa...

Nä vad trist... Hoppas du finner glädje igen, kram!

Ingela sa...

Vissa saker sårar mer än det någonsin går att ursäkta. Skavsår som blir mindre men aldrig riktigt försvinner.
Styrkekramar till dej!

Knasterfaster sa...

Nilla: Nej usch för skav. :(
Fru Gårman: Ja, det är tur att man inte kan se alla ärr som finns på insidan.
Monica: Det är ju så. Tack!
Malde: Å, tack. Precis vad jag behövde. :)
Singelmamman: Varför ska det hela tiden vara något som skaver?
Fru Venus: Man får inte slåss. Det borde du veta som är så vuxen.
Mika: I det här fallet så är jag delvis bärare av skulden så en ursäkt blir svår att få.
Alexandra: KRAM. TACK!
Renée: Jag är snart glad igen. Kram
Ingela: Tack för styrkekram. Kram tillbaka.