torsdag 4 augusti 2011

Nu känns det bättre

Imorgon tar jag fyra timmars flexledigt ifrån jobbet och det betyder att jag inte behöver jobba överhuvudtaget. Jag är ledig imorgon!!! Det är så lugnt på jobbet just nu så det är lika bra att passa på att ta ledigt för vi tror att vi kommer att få jobba häcken av oss i höst.

Det har varit en härlig dag på jobbet idag. Bara glada miner. Dagen började med födelsedagssång för en av arbetskamraterna som fyllde år. Labban hade bakat en god sockerkaka med äpplen och nötter som vi åt vid för- och eftermiddagsfikat. Supergod! Utanför mitt fönster har jag haft glada vägläggare som sjunger och arbetar barbröstade. Det tar tid för dem att lägga ny väg men det kompenserar de så bra genom att vara snygga och charmiga. Förra veckan fastnade en kvinna med sin rullstol i vägbygget. Då kom de barbröstade och lyfte loss henne.

Jo då, jag mår lite bättre nu. Behövde några "grubbleri- och tycka synd om mig dagar" bara. Nu är det lugnt igen.

Ps. Jag är ledig imorgon men det har jag kanske redan skrivit.

4 kommentarer:

Fru Venus sa...

Vad bra :-) Och du, skippa över de där barbröstade sjungande killarna hitåt, jag behöver en ny altan ;-)

Fru Gårman sa...

Skönt med ledighet! Skönt att det är bättre! Och skönt bara. Bara skönt! ;)

Malde sa...

Vart ska jag komma för att titta på killarna? ;-)

Ha det så skönt i morgon :-)

Knasterfaster sa...

Fru Venus: De här bygger nog mest vägar men du kanske vill ha en stenlagd väg från stugan och ned till sjön?
Fru Gårman: Idag är det bara skönt ännu så länge!
Malde: Kom till den nybyggda vc:n i staden där jag bor. ;-)
Nu ska jag njuta av gräsklippning. ;-)