fredag 21 december 2012

Det gick ju bra det där

Minsta, Största och jag åkte upp på stan för julklappsinköp på förmiddagen. När jag hjälpte Minsta att handla gick det mycket bättre. Han fick till och med pengar över. När han hade handlat alla julklappar hade han råd att köpa två nya mobilskal till sin mobil. Största behövde jag inte hjälpa, bara tipsa lite grann. Jag hann handla julklappar till nästan alla. Till alla utom Sambon. Kom inte på en enda sak som han behöver. Tänkte köpa en fin dörrkrans till vår ytterdörr till honom för det vill jag ha. Men jag hittade ingen som jag tyckte om. Jag hittade en annan sak som jag vill ha i köket. Den köpte jag till Sambon. Den kostade inte så mycket så jag skulle egentligen behöva köpa något mer. (Kan inte skriva här vad jag köpte för Sambon läser min blogg varje kväll).

Jag åkte med Sambon och Mellan till stan på eftermiddagen. Sambon ville gå för sig själv på stan (kanske för att handla något till mig) och Mellan skulle handla något till sin flickvän och ville inte ha mig med. Jag tänkte se om jag hittade något mer till sambon (en dörrkrans) och kanske något mer till Mellan också. Vi hörs på mobilerna sa vi till varandra när vi skildes åt. Japp... Jag hade ju inte min mobil med mig jag. Så det kan bli. Jag gick runt en liten stund men sedan satt jag på vakt och väntade på att Sambon och Mellan skulle dyka upp igen. Som tur var kunde jag sitta inomhus och vänta. Det var ganska roligt att sitta och titta på alla julstressande människor.
Nu ikväll har han Sambon sagt att han önskar sig en skidmössa. Han ska åka Vasaloppet för första gången som ni kanske vet. Det är fasligt så mycket specialprodukter det behövs i den sporten.

Skidmössa

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Vilken snygg mössa. Men måste det vara just en sån?

JaanaM. sa...

Kul att han kom på vad han ville ha! :) Kanske får han det.

Underbart att du kunde sitta och ta det lungt i jlstressen. Tänk vad en bortglömd mobil kan göra. ;)

Ting sa...

Klart grabben ska ha en skidmössa!

Osloskånskan sa...

Norsk lue ju!