onsdag 11 november 2009

Bloggiblogg

Sambon och jag ligger i dubbelsängen med varsin dator. Storkillarna slumrar framför TV:n och 8-åringen sitter med en kompis framför datorn i datorrummet. Skärmtider hos oss alltså. Tänkte cykla iväg och träna men det är extremt vilket motstånd jag har mot det idag. Jag är bara så trött. Tror att den där utlandsvistelsen som vi gjorde gör att jag upplever den här hösten som väldigt mörk och trist. Jag tycker ju om hösten annars. Nu är jag bara trött och slö. Sambon tycker att jag datar för mycket. Jag försvarar mig med samma argument som tonåringarna: Vad är det för skillnad mellan att sitta och glo på TV en hel kväll och att sitta vid en dator? Det är förskräckligt vad mycket sport det är på TV nuförtiden. Jag är inte ett dugg intresserad. När sambon tittar på fotbollsmatcher eller vad det nu är så plockar jag fram min lilla vita. Det är nästan så att jag tror att han ångrar att han gav mig den här i julklapp. Svartsjuk? Bloggeliblogg säger han retsamt. Sportilisporteli svarade jag igår. Om min sambo tycker att jag gör många blogginlägg vad tycker då Finnpajsarens man? Jag undrar om han också retsamt säger bloggeliblogg?
Jag fick tillbaka min Samsung igår. 14-åringen gjorde sin läxa.

Inga kommentarer: