måndag 16 november 2009

En kärlekshistoria

Eftersom mina två favoritbloggare Finnpajsaren och Malla har berättat för mig och alla andra hur de träffade sina män så tänkte jag berätta hur jag träffade min man.
Jag var 21 år och arbetade sedan några år på Riksgälden på Drottninggatan i Stockholm. Där hade jag två arbetskamrater, vi kan kalla dem Tina och Maria för de heter faktiskt så. Vi hade otroligt roligt tillsammans och umgicks även mycket privat. Vi gick ut och tog en öl (eller två eller flera) efter jobbet. Ja, jag tog inte så många öl faktiskt. Jag åt mackor istället. Mackorna kostade ju lika mycket som ölen och jag tyckte mer om mackor än om öl på den tiden. Jag kunde äta hur många mackor som helst utan att gå upp ett gram i vikt dessutom. Ja, just det var ju inte om det jag skulle berätta om utan kärleken. Tina, jag och Maria bestämde oss för att semestra tillsammans. Vi åkte till Rhodos. Jag bestämde mig redan innan resan för att bara "ta det lugnt" och att inte inleda någon semesterflirt, vilket ju kan vara lätt hänt när man är lös och ledig hade jag hört. Nåja, andra kvällen på Rhodos stod vi på en bar. Tina och Maria ägnade sig åt några engelsmän som de tyckte var trevliga. Jag hade inte alls lust att konversera på engelska så jag lyfte mitt ölglas och skålade med några killar som stod på andra sidan om den runda bardisken. Jag tyckte de såg svenska och trygga ut. Vi stod och ropade till varandra en stund tills de kom på att det var bättre att jag kom över till deras sida så att vi kunde prata i normal samtalston. Jag hade redan avgjort att de här två killarna var helt ofarliga för mig eftersom de var alldeles för gamla. De lustiga var att de presenterade sig med namn och ålder som för att tala om för mig att de själva också ansåg sig vara för gamla för mig. När jag stått där en stund och pratat med dem så dyker det plötsligt upp en tredje kille. Det här är "HAN" och han är 24 år gammal presenterar då de andra två den tredje som dök upp. Ja och sen minns jag inte så mycket mer (fick nog knockout där och då). "HAN" frågade mig om vi inte kunde träffas kvällen efter och gå ut och äta på restaurang bara vi två? Jo, det ville jag nog, i alla fall ville jag det just då. Nästa dag vaknade jag och kände mig bara så förälskad. Nej!!!! Det vill jag ju inte vara. Inte nu. När kvällen och den avtalade tiden för restaurangbesöket kom så bönade och bad jag Tina och Maria att gå dit och säga att jag tyvärr blivit magsjuk eller något. De vägrade. Då sa jag att jag ändå inte skulle gå. Jag vill inte!!!! sa jag. Tina och Maria tvingade ned mig och på den vägen är det skulle man kunna säga! Vi satt där på restaurangen och bara drunknade i varandras ögon. Tänk att man faktiskt kan göra det! Sex månader senare sa jag upp mig från Riksgälden och flyttade hem till honom. Jag har alltid tyckt att det har varit pinsamt att berätta att vi träffades på en bar på Rhodos.  Nu har jag och sambon varit tillsammans i 20 år. 

Inga kommentarer: