måndag 23 november 2009

Tränar inför konserten

Imorgon är det konsert med kören Toner. Jag sitter här och tränar. Amazing grace...tralalalal. Mmm mmm. Hold me like the ri-iver Jordan and I vill then say to thee. You are my friend. I took my baby on a Saturday bang..... Sous le ciel de paris Sénvole une chanson. Elle est née aujourd´hui dans led coeur d´n garcon. Någon som kan översätta det där som är på franska för mig? Jag vet inte vad det är jag sjunger! Ni undrar hur jag kan träna nu när jag sitter här och bloggar? Jag lyssnar på låtarna för att rätt feeling förstår ni. Har försökt träna sedan jag kom hem kl. 16.45 (missade en buss) men jag blir avbruten hela tiden, av telefonen, av mat som skall lagas, av 8-åringen som vill poppa popcorn och av 15-åringen som vill låna pengar. Det går ju att mima också. Det märks ju inte om man mimar i en 200-manna kör. Ni kommer väl och lyssnar? Konserten börjar kl. 19.30. På lördag är det konsert igen. Då är det tonåringarna som medverkar i året julkonsert. Jag plockade fram stjärngosselinnena igår kväll för att de skulle prova om de växt ur dem eller inte sedan förra året. De har inte hunnit prova dem ännu för de har ju så mycket dataspel som de måste köra först...(argh!) Visst är det väl inte mitt fel om linnena slutar vid knäna på dem på lördag? Nu skall jag träna på att mima låtarna en stund.

Inga kommentarer: