söndag 22 november 2009

Ännu en helg

Igår jobbade jag på Färg och form. Packade ljusmanschetter. Röda oliv, 1500 stycken bl.a. 14-åringen var inte med igår. Han sov istället. På tisdag skall vi ha konsert med kören toner. Vi skall vara klädda i rött, vitt och svart. Jag skickade efter en kjol ifrån Ellos. Trodde att det var rött i den men det visade sig vara vinrött och det funkar inte för helst skall det vara tomterött. Köpte en ny kjol på Lager idag. En svart. Köpte röda örhängen med matchande armband, en svart scarfs och ett par svarat tights också.  Jag trivs/passar inte i tomterött. Nu blir det bara lite rött. Till allt det svarta och det lilla röda har jag en vit blus. Till detta tänker jag ha mina nya kängor.  Jag har ett par röda pumps (de här på sidan) men de är jobbiga att stå i. Jag hade även skickat efter en svart väst och en vit bh från Ellos. Det var länge sedan jag köpte någon bh. Jag använder mest bh-linnen. Jag har ju inte så stor byst. Sambon såg bh:n och undrade vad jag skulle stoppa i den... Den satt bra, bh:n, den hade lite push-up effekt och bygel. Har egentligen aldrig förstått vad byglarna skall vara bra för?! Jag tycker att de är värsta tortyrredskapen. Har man så liten byst som jag har och sträcker armarna uppåt efter något så åker bh:n upp och byglarna sätter sig mitt på brösten och trycker in dem istället för att lyfta upp. Oskönt. Man blir rörelsehindrad. Ännu oskönare är det när byglarna kryper ut och sticker in i armhålorna. Någon mer än jag som lider av detta problem? Min storlek är 80B.

Idag har sambon och jag varit och hämtat hem vindsurfingbrädan för vinterförvaring. Nu är vindsurfsäsongen definitivt slut, i alla fall för sambon. Några i ÖS hade varit ut och surfat igår.

1 kommentar:

Finnpajsaren sa...

Surfa igår? Galning. ;-)

Nej tyvärr har har omvänt problem. Mucho biggo lökos. Måste ha bygel. Men oskönt är det.

Kram.