fredag 6 november 2009

Hurra Hurra Hurra Hurra!!!!

13-åringen fyller 14 år idag. Han fick en ny mobil. Han har sms:at sönder den gamla. Av någon konstigt andledning, jag vet inte hur det gick till, fick jag också en ny mobil! För en ökad månadskostnad på endast 9 kr i 7 månader så kommer jag att betala totalt 349 kr för en mobil som kostar 1999 kr kontant. Det lät som ett kap där i butiken igår men som vanligt så känner jag mig grundlurad när jag handlar sådana där teknikprylar. Det är säkert någon hake som jag inte har upptäckt ännu. Jag fick en Samsung. Samsung!? Vi har ju endast haft Sony Ericsson här förut. Känns som att ha släppt in en främling i huset. 14-åringen fick en Sony Ericsson. Gör han inte läxorna så som han skrivit under på vid utvecklingssamtalet så kommer han och jag byta mobil!!! Visst är väl det ett bra villkor?! Jag fick ju en ny fin mobil, en Sony Ericsson, när jag fyllde år förra året. 8-åringen testade vattentätheten på den redan första veckan. Den var inte vattentät och den gick inte att laga. Jag hade ingen försäkring för bubbelbad. (Jag skall se om jag hitta och publicera den fina filmen här som han spelade in under vattnet i bubbelpoolen). Jag blev besviken och snål efter den händelsen och har använt min gamla mobil från stenåldern och sagt att jag skall skaffa en ny först i juni nästa år när bindningstiden gått ut. Det har dock varit lite jobbigt att använda stenåldersmobilen den sista tiden eftersom den har urusel täckning (ingen 3G) så den har inte gått att använda i näraffären (hur ofta behöver man inte ringa hem från affären och fråga om det fattas något hemma?), den fungerar inte på 8-åringen skola så vi kan inte ringa till kompisar och fråga om det går att leka och den har inte fungerat inne på det stora nybyggda köpcentret och det är inte särskilt roligt alls när man kommer ifrån varandra därinne och sedan får stå och vänta i ett förutbestämt hörn helt overksam i 30 minuter tills sambon dyker upp igen. Så tråkigt. Hoppas jag får ett roligare liv nu med min nya Samsung.

Samsung SGH-U800 Soul b
Endast 3/5 av familjen är hemma. 15-åringen är hos en kompis. Sambon är på fest med ÖS. Vi har fredagsmyst lite med hämtmat från Rosalis,chips och sprite. Tyvärr blev mysningen ganska kraftigt försenad eftersom jag lyckades missa två (2) bussar när jag skulle åka  hem efter jobbet med maten som jag köpt på Rosalis vid busshållplatsen. Till slut, i ren desperation, tog jag bussen som heter som stadsdelen jag bor i. Den bussen tar en ganska så stor omväg kan man säga och tar cirka 30 minuter längre tid än den andra bussen man ta och som endast tar 9 minuter. 8-åringen var arg och sur först för han hade hellre velat haft Happy meal men sedan åt han iallafall mycket pasta med skinka. Nu tittar vi på Möller. Hahahahah, nästan lika roligt som Ullared.Ruuumpaaa. Hahhahahhahhahahhahhah

Inga kommentarer: