söndag 8 november 2009

Frihet

8-åringen och jag tog bussen ut till köpcentret igår. Vi hade en tvättad 20-euro som skulle växlas in på Forex och så hade Vodafone gett mig löfte om att få 600:- för mina gamla mobiler att köpa tillbehör för. I ett svagt ögonblick hade jag också lovat 8-åringen lunch på McDonalds. Den egentliga anledningen till att vi överhuvudtaget gav oss iväg var för att vi skulle köpa farsdagspresent. Vi fick inga pengar på Forex utan endast ett kvitto på att vi lämnat in sedeln. De sa att de skulle ringa oss om de skulle lyckas få några pengar för den från sina leverantörer. Nitlott där då liksom. Sedan åt vi på McDonalds och det var lång kö och trångt och inte särskilt gott som vanligt. På Vodafone valde jag lurar till min mobil, mobilbilladdare (till bilen alltså), högtalare till 14-åringens mobil och en strumpa. Sedan var vi ju bara tvungna att besöka BR för 8-åringens skull. När vi gått omkring på BR för vad som mig kändes som evigheter så ringde sambon och erbjöd sig att hämta oss. Ja, vi var ju helt klara med våra ärenden så det vore ju inte dumt att bli hämtad med bil och slippa ta bussen tillbaka. Skönt! (Det var bara en sak vi hade glömt att köpa - farsdagspresenten).
Jag skrev frihet som rubrik och glömde bort den egentliga anledningen till varför jag skrev inlägget överhuvudtaget. Jag kunde använda, ringa i och svara med, min nya mobil inne på köpcentrumet!!! Åh, det är ju underbart!!! Vilken uppgradering jag har gjort!!!

Inga kommentarer: