lördag 28 november 2009

Fredagkväll

Igår gick 8-åringen hem själv från fritids kl. 16. Jag arbetar till 17 på fredagar (börjar däremot 10.30) och sambon festade med sina arbetskamrater så han kunde inte hämta. Storebröderna finalrepade inför konserten och slutade kl. 17.30. För det mesta hämtar vi 8-åringen. Han måste korsa en väg som det egentligen är 30 på men där de flesta kör som galningar. Den här veckan har det påbörjats ett bygge av ett hinder för fortkörning så snart kan vi känna oss lite tryggare när han går till och från skolan Skönt. Jag ringde hem 3 gånger. Sista gången sa han "du kommer att se en förändring här hemma när du kommer hem". Han ville inte berätta vad. Jag blev liiiite orolig då? Gissa vad han hade gjort? Han hade satt upp ett klistermärke vid telefonen där det stod "Glöm ej släcka ljusen" För övrigt så tyckte han att jag ringde hem alldeles för ofta. Jag kom hem strax före 18. Jag var supertrött så det blev enkel middag, baguette med västkuströra och fruktsallad. Sedan blev det mest TV-tittade för mig och 8-åringen. Tonåringarna satt vid sina datorer (som vanligt). Det hände en ovanlig sak igår kväll. 14-åringen talade i sin telefon. Jag trodde att han inte visste hur man gjorde sånt. Det är ju mest sms han ägnar sig åt annars. Han skickar typ 100 sms dagligen. Nu har han måååånga fria sms. (Det hade han inte i våras. Det blev dyrt). Han talade i telefonen i över en timma med en tjej som han träffat på Bdb (bilddagboken). Hon bor i Varberg säger han. Jag har varnat honom för kontakter på Internet. Jag hörde hennes röst (han satt på högtalarläge för att kunna spela gitarr för henne) och hon lät som en ung tjej ifrån Varberg så antagligen är hon det....
Idag är det konsert. Det kommer nog att bli fantastiskt som vanligt. De brukar vara superduktiga. Jag skall på nyinvigning av gymmet också. Det har flyttat och fått nya lokaler. Och nu fick jag lite dåligt samvete också för att jag inte tränat på så länge....  (Sambon ska jobba idag men har inte vaknat ännu, undrar om jag skall väcka honom?)

Inga kommentarer: