tisdag 24 november 2009

Hemma igen

Nu har konserten varit. Synd att ni missade den. Den var bra. Nu är jag trött. Är inte van att stå så där mycket. Först stod vi när vi övade innan konserten och sedan stod vi upp under konserten (förstås) så sammanlagt blev det nästan fyra timmar. Det känns i benen. Sambon är också trött och han vill inte att jag ska berätta för honom om hur trött jag är. Han påstår att jag alltid vill vara värst. Han har tydligen haft en stressig dag på jobbet. Det har jag också haft. Men orka argumentera om vem som är tröttast. Sambon har varit med sönerna på svininfluensavaccination. De behövde inte stå kö. Det hade gått väldigt smidigt. 14-åringen är inte vaccinerad. Han kom dit men vaccinet var slut då han kom. 8-åringen grät när jag hämtade på fritids idag. Han ville ta med en kompis hem. Det gick ju inte eftersom han skulle iväg och vaccineras. Det kändes tungt.
Har ni köpt några julklappar ännu? Det har inte jag. Jag brukar handla dem några dagar innan julafton. Träffade ju svägerskan ikväll och då bestämde vi i alla fall att årets tema för vuxenjulklapparna är: något varmt. Vi gör så att alla vuxna köper en julklapp. Vi brukar ha olika tema. Förra året hade vi: en kokbok. Ett annat år hade vi: något man äter. Vi lägger paketen i en hög på ett bord (på julaftons eftermiddag) och så får var och en välja ett paket (man får inte ta det som man själv har gett). Värde på innehållet: cirka 150 kr. 14- och 15-åringen ger ett paket till en bestämd kusin,dvs de vet till vem de skall köpa något för cirka 150 kr. 8-åringen får kanske köpa något till största kusinens flickvän. Det ser han fram emot. Han tror att hon vill ha smycken. Jag tycker att det här systemet som vi har är ganska bra, det går inte åt så mycket pengar, men det är trist också för man behöver ju inte handla så många paket.. Jag tycker ju att det är roligt att köpa och ge saker. 8-åringen behöver en ny cykel så det skall han nog få i julklapp. 14-åringen har fått så mycket dyra saker hittills i år så han skall inte få något dyrt i julklapp. Har ingen aning om vad 15-åringen behöver.

Inga kommentarer: