torsdag 2 december 2010

Hur tungt känns 15 kg?

Nu har vi packat resväskan. När vi var klara så läste jag på packningslappen som vi fått ifrån skolan. Där står det att resväskan får väga högst 15 kg. Utan packning väger väskan 4 kg. Vi har ingen våg. Hur mycket känns 15 kg egentligen? Min känsla är att väskan väger 11 kg med packning. Det är i alla fall vad jag hoppas att den gör. Det vore bra om den vägde 11 kg för då kan Mellan handla en fin julklapp till sin mamma och lägga den i väskan när han åker hem.
Sambon handlade mat på vägen hem från jobbet så jag slapp gå till ICA i kylan. Skönt. Vi åkte tillsammans till Forex och växlade till oss fina engelska pund. Jag köpte en adapter så att Mellan kan ladda sin mobil i England Han behöver använda mobilen som väckarklocka. Jag kanske skickar ett sms till honom för att få veta om han kommit fram. Sambon hittade en jättsnygg stickad tröja som han köpte till Mellan. "Han måste lära sig att använda något annat än hoods" sa Sambon. Mellan blev glad över tröjan. Han har haft den på sig hela kvällen. Han ska resa i den tröjan imorgon.
Minns ni "tredje patten"? Nu har jag en lika stor "patt" på kinden. Det är så himla oskönt.

12 kommentarer:

Gafflan sa...

15 kg väger nog ungerfär som 15 kg...näää, du har nog rätt känsla tror jag. Han måste ju kunna få plats med paket till lilla mammsen också :D
Kram

Tantaluran sa...

Risken är att det känns som 11 kg men är 18......men hoppas inte.

Renée sa...

När vi åkte från USA så fick man bara ha 20 kilo tror jag det var. Jag var bergis på att jag hade minst 30 i väskan! Tror jag hade 12 när de väl vägde...

Lysande ögonblick! sa...

Ja, väldigt oskönt med en tredje patte på kinden.

Tänk så härligt han ska ha det. Hoppas han köper hem en fin present till dig, det är du värd. :)

Jag var i Rånäs på konferens. Så vackert och rogivande. Kan verkligen rekommendera dig/er att åka dig. Så fint. :-)

Kram och trevlig fredag kära du!

Anonym sa...

Håller med Renée, det känns liksom mer än vad det är!
/Småländskan

Nica sa...

Hihi, har haft samma problem - men då vägde väskan 4 kilo mindre än jag trodde. Ena gången.
Andra gånger gick det över med 2 kilo :)
Kanske kan du springa till affären och lassa upp 15 mjölkpaket i en korg och hasa runt och känna efter?!

bokhyllan sa...

15 kg... nästan omöjligt att gissa. Har du ingen granne som har en våg?

Huskatt sa...

15 kg är som ett 5 årigt barn :D
Vad roligt att han blev glad för tröjan !

Lysande ögonblick! sa...

Förresten, vill du maila din adress till mig?

alexandrastromberg@gmail.com

Om du vill alltså. :-)

Trevlig kväll! Kram

Knasterfaster sa...

Gafflan: Nu håller vi tummarna för att jag hade rätt känsla för vikt.
Tantaluran: Oj, oj, oj så nervös jag blev. 18 kg? Kan verkligen några kalsonger, fyra par strumpor, lakan och två stjärngosselinnen väga så mycket?
Renée och Småländskan: Vi bestämmer att det är så. Den vägde säkert bara 7 kg. :)
Alexandra: Åh, Rånäs 4H-gård?. Nästan mina "hem"-trakter. Jag är för vuxen för att få finnar tycker jag. Det tycker tydligen inte finnarna...
Nica: Jag läste ditt tips för sent. Nästa gång ska jag absolut göra så! :)
Ting o Tankar: Grannar har jag men inga som jag vågar fråga om vågar.
Huskatt: Ett 5-årig barn väger väl som en säck potatis? De kan verkligen göra sig supertunga i den åldern. *minns*
Alexandra: Jag har mejlat dig. :)

Shamrock sa...

Oj oj oj vad är det för genetisk defekt som gör att du får "pattar" på olika ställen på kroppen.... Kanske något för "Vetenskapens värld" på TV

Knasterfaster sa...

Shamrock: När jag är ute och går så känner jag att de jag möter tänker "där går hon med patten". Det är inte alls roligt. ;(
Ps. Jag vill inte vara med i TV och inte patten heller.