måndag 14 november 2011

Stackars mig

Har varit ledsen helt utan känd orsak idag. Det är inte för brännskadan på handen och inte heller för att jag missade den hembakade morotskakan vid fikat på jobbet. Morotskaka är annars min näst bästa kaka. Bäst tycker jag om vaniljhjärtan. En del av er vet att jag har orsak att vara ledsen pga av vad en kollega varit med om nyligen men jag kunde inte riktigt känna att det var orsaken till att jag också var nedstämd idag men självklart påverkar den händelsen mig väldigt mycket.

Har suttit och kramats med sambon i soffan en stund och nu känns det bättre.

Jag har 11 dagar kvar av årets semester.


13 kommentarer:

Chrissan sa...

Aj, aj. Stackars dig!

Fru Venus sa...

Vad har du bränt dig på och vad ska du göra med dina elva dagar? Kramas lite till med sambon så orkar du trösta din arb kamrat imorgon. KRAM

mockapocka sa...

Aj. Det gör ont att bränna sig. Länge gör det ont. Usch.
Jag var ledsen i helgen. Jag visste inte heller varför. Kanske för att jag var lite sjuk. Jag blir deppig när jag inte har ork. Lite kan det även ha att göra med att jag inte sa det jag borde ha sagt till en kompis i fredags. När jag kom på det kändes det i alla fall lite bättre så kanske var det lite därför.

Singelmamman sa...

Usch fy för brännskadan. Och lika usch och fy för det som hänt din kollega.
Jag har också varit deppig idag, utan anledning. Vad jag vet. Kanske det är en depparedag? Kram

Mika sa...

AJ! Verkligen stackars dig!!!! Skönt att du tar dig tid att vårda din deppighet... hoppas att den snart vänder...

Kramar i massor till dig!!!!!

Knasterfaster sa...

Chrissan: Ibland behöver man bli tyckt synd om.
Fru Venus: Jag har bränt mig på kokande vatten. Jag tror jag sparar mina dagar till nästa år. Eventuellt tar jag ledig några dagar kring Lucia.
Mockapocka: Jag ska fundera på om jag också behöver säga något till någon. Det kan vara så det är.
Singelmamman: När den som tidigare har varit den allra gladaste på jobbet plötsligt är den som är allra mest ledsen så känns det som att ingenting någonsin kommer att bli sig likt igen.
Mika: Tack för kramarna. Det känns redan mycket bättre.

nillas liv på pinnen sa...

Att kramas är verkligen bra när man är nere. Elva semesterdagar är också bra, ska du ta lång julledighet?

Malla sa...

ajaj :(
inte heller kul att vara lessen men skönt att du fick kramas. Och skönt med semester. Jag ska vara ledig på fredag jag.

Malde sa...

*blåser på brännskadan*

Kramas är bra när man är nedstämd. Hjälper nog kollegan också. I alla fall mentala kramar, kanske riktiga också. Bra så.

Madlar sa...

Att kramas är bästa medicinen när man har ont i själen. Hoppas det känns bättre idag.

Knasterfaster sa...

Nilla: Jag tänker ta ledigt 9 - 16 december. Det är skönt att vara ledig innan jul.
Malla: Jag hade bara 3 veckors semester i somras.
Malde: Min kollega och jag har kramats på riktigt flera gånger.
Madlar: Tack, det har känts bättre idag.

Osloskånskan sa...

Men åh...jag vill inte att du ska vara ledsen! tröst tröst

Knasterfaster sa...

Osloskånskan: Tack för tröst. Nu är jag inte ledsen men jag behöver trösta min arbetskamrat.