lördag 24 mars 2012

Det beror på åldern, eller hur?

Nu har jag blivit hopplöst gammal. En gammal surkärring är jag.  Jag blir så trött på mig själv.
Dagen har jag till stora delar tillbringat på vår uteplats i solen på framsidan av vårt hus. Jag har ägnat mig åt min favoritsysselsättning att montera saker från Ikea. Det blev ett par timmars avbrott för kompletteringshandling. Det saknades en borrmall.  (Hur gör ni som inte har Ikea 5 minuters bilfärd bort?). Under precis hela dagen har grannens barn hoppat studsmatta. Utan något avbrott. Jag blir så störd och irriterad. Hysteriska skrik från hoppande barn gör mig inte glad. Jag vill tycka att det är trevligt att höra dem. Jag vill inte känna mig störd. Jag vill älska mina rara grannbarn. Men det går inte. Jag blir galen!!! Det är det som får mig att känna mig gammal.

8 kommentarer:

Renée sa...

Jag lovar att det inte beror på åldern, själv blir jag en aningens förbannad och trött på sådant oxå!

Fru Venus sa...

I så fall är man gammal från 13 års ålder :-) "J" tål inte ungars gap och skrik. Blev Ikea grejerna bra annars? Det tar fyra timmar med båt och bil för oss att komma till Ikea....

Gafflan sa...

Ikea har jag knappt besökt överhuvudtaget på dom senaste åren mer än på deras hemsida. Klick, klick så kommer varorna hem.
Gapiga unga, hur rara dom än må vara, orkar jag inte med och precis som dig blir jag en galen surkärring.

Tantaluran sa...

Smyg ut inatt och skär en reva i studsmattan (man får det för man lever bara en gång och ska inte låta ligist-ungar förstöra det livet).

Varsego för tipset!!

(skoja lite)

Singelmamman sa...

Jag har aldrig hört eller sett ungar hoppa så länge så jag vet inte hur jag reagerar.
En granne som borrar och snickrar en hel dag kan jag bli lite lätt trött på.

Singelmamman sa...

Din kommentar hos mig idag under Egglingen var precis vad jag behövde! Nu förstår jag varför jag har känt mig så eländig sen min systerdotter åkte. Kram!

Knasterfaster sa...

Renée: Blir du ?! Åh, så skönt att veta att det inte bara är jag. Tack!
Fru Venus: Jag fattar inte att de orkar hoppa och skrika en hel dag. Det gick "sådär" med Ikea-projektet. Vi ska fortsätta idag. Vi har en egen ritning som vi följer.
Gafflan: Ikea har mycket som inte går att beställa på nätet. På "vårt" Ikea säljer de inte allt som säljs på andra Ikea. Varför vet jag inte. Går du och säger till barn som skriker eller går du in? Jag gick in.
Tantaluran: Tack för tipset men det vågar jag inte göra. Tack ändå!
Singelmamman: Jag vill inte rekommendera dig att komma hit och pröva din reaktion. Två galna frumtimmer är nog minst en för mycket för min sambo. Ikea-möbler låter inte så mycket när de monteras men jag drog väl i en sisådär 20 - 30 spik men det tog inte mer än nån halvtimme.
Singelmamman x 2: Den känslan är jobbig.

Ellabellas vardag sa...

Dök in här via "Jag och de mina" och tänkte på min egna nyköpta grill från JULA häromdagen, som var trasig vid montering. Jag har ingen bil och är djuuupt frustrerad över detta när sådant händer. Ska jag ta grillen under armen och ta tåget tillbaka?? Gah. Förstår din besvikelse alltså!! Och apropå barnen där... GAH gånger tjugo och så hade jag nog bara sådär hysteriskt mitt i kompletterinshandlingen gapat rätt ut. (Eller kanske inte) Men visst blir man galen.