tisdag 13 mars 2012

Nu har jag bestämt

Sambon lagar middag. När jag kom hem från mitt arbete så bestämde jag att jag ska slippa laga middag de dagar jag har stått i kassan hela dagen. Det gjorde jag i dag, 07.30 - 17. Det var ett bra beslut. Hoppas att någon håller med mig om det.

När jag kom hem så gick jag till baksidan av vårt hus för jag ville se om vår magnolia blommade. Det gjorde den inte. Någon tittade på mig från rabatten och det var Zelda. Hon hade smitit. Hon gick med mig in.

Nu är Sambon djupt frustrerad över Linas matkasserätt "snabb" som enligt honom inte alls är snabb. Minsta tycker att jag ska hjälpa honom. Jag? Varför? Jag har redan dukat.

4 kommentarer:

Shamrock sa...

Jag håller med dig. Och sambon får väl kontakta Lina och påtala att den inte var så snabb som det påstods

Fru Venus sa...

Varför ska karlar alltid ha så bråttom?? Är det inte tidigt för magnolian? Kvällskram

Knasterfaster sa...

Shamrock: Precis det sa jag åt honom!
Fru Venus: Min magnolia har aldrig blommat så jag vet inte när det är dags.

Mika sa...

Snabb rätter är väldigt sällan snabba nog. Inte i
man är hungrig i alla fall.