fredag 23 mars 2012

Städa, städa varje fredag

Hur mår ni? Jag är lite trött. Min kurs slutade redan kl. 11.10. Eftersom kursen var på stan så passade jag på att gå runt en stund där. Det blev en kort stund. Det är nog inte min grej att gå runt på stan. När jag hade varit i tre gardinaffärer och en bokhandel så kom jag inte på några fler ställen som jag ville besöka. Det enda jag kom på att göra var att gå till min optiker och be henne justera mina glasögon så att de inte glider ner på näsan hela tiden. Så det gjorde jag. Sedan cyklade jag hem i vårvärmen.

När jag hade varit hemma en stund så ringde det på den fasta telefonen. Det är extremt sällan det händer!
Det var Största som ringde. Är du hemma? frågade han förvånat. Ja, jag svarar ju i telefonen svarade jag.

En fråga till. Tycker ni att det är lätt eller svårt att välja gardiner till era fönster?

Här är lite olika gardintyger som jag tog bilder på. Tyget som jag tyckte var snyggast glömde jag att ta kort på men det påminner ganska mycket om de andra här nedanför bara det att bagrundsfärgen var i mörkare linnefärg. Jag tror att jag vill ha hissgardiner i köket.



2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Det är omöjligt, känns det som i alla fall, att välja gardiner. Och det är bara i köket som jag byter...

Fru Venus sa...

Jag tycker det är lätt att välja och jag har många par till varje fönster - älskar textilier :-) Kvällskram!