lördag 24 mars 2012

Sova över

Minns ni hur det var då ni sov över hos en kompis när ni var små? Jag minns hur det var för mig. Det var så mysig och trevligt. Hos min kompis fick vi ligga på magen på golvet och titta på TV. Så fick jag inte göra hemma. Jag kunde inte sluta prata när jag  hade gått och lagt mig och det kunde inte kompisen heller. Det poppade hela tiden upp något nytt i huvudet som jag bara måste säga trots att vi hade sagt god natt. Till slut kom kompisens mamma eller pappa och sa till på skarpen och då blev jag så rädd att jag inte vågade säga ett knyst. Sedan vaknade jag och kompisen tidigt tidigt och började prata igen. Jag har alltid tyckt om att äta frukost borta.

Minsta har en kompis här som har sovit över. Det är första gången han har det. Kompisen vaknade tidigt tidigt. Redan kl. 06.20 hörde jag dem viska inne på Minstas rum. Nu är jag uppe för att ge dem frukost.

2 kommentarer:

Fru Venus sa...

Jag minns dom tiderna :-) Nu väcker jag flickorna och deras kompisar vid ett på dagen ;-)

Shamrock sa...

Jag vaknade tidigt men min kompis var morgontrött och sov och sov. Överenskommelsen var att jag fick väcka henne när jag läst ut min bok och absolut inte för kl 9