tisdag 20 mars 2012

Idag gjorde jag det

Det var tre år sedan sist. Kanske mer. Senaste gången jag gjorde det var på Blodcentralen när jag lämnade plasma. När jag lämnade plasma fick jag alltid göra det så jag började lämna blod istället. Då slapp jag göra det. Men idag gjorde jag det. Jag vägde mig! Jag väger exakt 15 - 20 kg mer än jag gjorde för 20 år sedan. Mitt BMI ligger precis på fisens mosse för att få kallas normalvikt. Har inte bestämt mig för vad jag ska göra med den här viktiga informationen ännu.

Största och jag har varit till en violinateljé idag. Största fick låna hem två fioler att provspela på. Jag hade ingen aning om att stråkar är lika dyra som fioler. Den dyraste stråken kostade 40 000. Den lånade vi inte hem.

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jösses! Vilka priser, för lite tagel. Ni har ju hästar nära er, bara rycka lite hår från dem.

Ja vad ska man göra åt sån vikt(ig) information?

mockapocka sa...

Fisens mosse, hehe. Har aldrig hört uttrycket förut men gillar det.

Knasterfaster sa...

Singel: jag har tagelliknade hårstrån på mitt huvud. Det kanske lönar sig att låta håret växa. Jag är hellre brödlös än viktlös.
Mockapocka: googla uttrycket så får du se att det är fler än jag som använder uttrycker fisens mosse.