söndag 18 mars 2012

Den stora vårtröttheten

Den här helgen har jag bara varit trött. Igår trodde jag att det berodde på vädret.  Det småregnade och blåste. Idag har det varit härligt vårväder men jag har varit lika trött ändå. Som om någon har hängt blytyngder i ögonlocken på mig.

Vad har jag gjort då? Ingenting vettigt alls. Igår handlade vi två nya dörrmattor och nya köksgardiner. Gardinerna ska jag lämna tillbaka för jag kom på att jag vill ha knythissgardiner. Ni kan se exempel här och här. Vi köpte dörrtrycken till våra nya innerdörrar. Det var svårt att välja men jag är nöjd med de vi valde. Idag har vi varit på Ikea utan att handla någonting. Sambon ska bygga en bänk som vi ska sitta på i hallen. Igår åt vi middag hemma hos svärmor. Vi fick fläskfilégryta med gratinerat mos. Till efterrätt fick vi blåbär- och björnbärspaj. Det var gott! Idag åt vi broccoli och spenatsoppa till lunch och korvstroganoff med ris till middag. Det var också gott! Soppan var efter ett recept i Linas matkasse.

Toapappret har varit slut men nu har Sambon varit och handlat nytt. Sambon har även monterat alla våra nya köksstolar. Ni minns väl de här som jag inte fick hjälpa till med?

Jag har spelat WF.

4 kommentarer:

4U2 sa...

Vill också spela WF men då måste någon sno min mobil så det finns anledning att köpa ny ... men det är inte säkert jag kan köpa en fin, kanske blir det av samma enkla sort som den jag har så jag får avundas alla andra i stället ... eller? Nja, jag tillåter mig att unna er era fina för en dag kanske jag har något andra inte har ha,ha,ha!

Malla sa...

jag har faktiskt en WF vän nu, utöver sonen. Eller 2 faktiskt. Men den nya som jag spelar med är min syrra och, ja säg det inte till ngn, men hon är rätt kass.
Ulrikasyr däremot, hon slog mig nog varje gång tror jag. haha.
jag är också rätt trött

Maria sa...

Seriöst???

Är det möjligt att vara på IKEA utan att handla??

Jag är imponerad!

Knasterfaster sa...

4U2: Min mobil fick vi på köpet när någon annan här i familjen skaffade en ny mobil. Jag fick samma månadskostnad som jag hade innan. Du har säkert MASSOR av saker som jag inte har!
Malla: Jag förlorar mer än jag vinner i WF. Jag har 5 - 6 stycken som jag spelar mot. Jag heter Knasterfaster i WF. Ulrika är grym på många sätt och vis!
Maria: Vi bor väldigt nära Ikea så vi kan åka dit när som helst. Jag tänkte handla två skärbrädor för 19 kronor men sedan såg jag köerna och då ångrade jag mig och gick och la tillbaka dem.