måndag 5 mars 2012

En banan till lunch mättar inte

Minsta är sjuk. Han har feber (tror jag) och ont i halsen. Han har varit hemma från skolan idag. Tyvärr har jag förlagt febertermometern. Jag tog ur den ur min väska när jag skulle åka till Stockholm i lördags och nu är den borta. Den har försvunnit i den allmänna villervallan här hemma. Det ska bli skönt när alla sakerna som vi har spridit ut kan få en plats i kök eller hall sedan när det är färdigt.

En banan till lunch mättar inte. Inte en banan + en skorpa heller. Ifall om ni får för er att testa att jobba  07.30 - 17.00 och endast äta en banan och en skorpa till lunch så skriver jag här att det inte mättar så får ni försöka att komma ihåg det. Eftersom jag har testat den dieteten ganska många gånger det senaste året så måste ni lita på mig när jag skriver att det inte mättar. Framåt 15.30-tiden är hjärnan så där härligt seg att den bara tänker tänker tre ord i taget. Då kan hjärnan inte lägga ihop så enkla tal som 340 + 80. Det är fascinerande!

Idag såg jag en 1000-lapp! Det är inte varje dag jag gör det. Har nog inte sett en sådan sedan slutet på 80-talet. Den gamla damen som betalade med den skulle ha 920 kronor tillbaka. Det kunde jag räkna ut. Jag blir lite nyfiken på hur många 1000-lappar hon hade i plånboken. Det lät på henne som att hon alltid gick till banken och plockade ut hela pensionen på en gång.

6 kommentarer:

h sa...

Tusenlappar ja....görs såna fortfarande?

4U2 sa...

Någon gång har jag haft en 500 kronors sedel men den försvann ur min hand lika fort som den hamnat där så jag vet inte ens hur de ser ut!
Frukt: av äpplen och päron blir jag mer hungrig, bananer mättar inte heller. En kanelbulle - nybakad, känns som man svalt luft och man vill ha fler. Ja, enligt mig då ;)

Singelmamman sa...

Nä på tok för lite mat! Fy på dig. Du borde ha en youghurt eller keso (om du gillar det) i något kylskåp så att du kan gå och ta lite även om det bara blir en kort rast.

PS. Jag ska titta i almanackan och föreslå datum för att ses igen.

Fru Venus sa...

1000 sek är bara hundra €, sådana gröna sedlar ser jag lite nu och då.
Du måste äta mer, ha nötter på lager! Nattikram

Mina dagar sa...

Nu har jag tittat på ert nya kök och guuuud så fint det blir!!!! Vi har likadana luckor (lite jobbigt att torka dom där små listerna, tyvärr så fastnar lite allt möjligt där) Men fint är det!!!

Skrattade gott åt din son som satt där uppe och tittade ner på allt:D

Hoppas din minsta snart blir frisk! Det är sååå många som är sjuka nu!
Apropå febertermometer så slutade jag att mäta febern för många år sedan. Är dom så varma så man nästan bränner sig på dom så har dom HÖG feber och är det inte så att man bränner sig så har dom lite mindre feber. Det har funkat i många år för mig! Alvedon i vilket fall som helst! Jag kanske är lite naiv och dum!?

Jag litar på dig ang. banan + skorpa!!!

Må bäst!
Kramar Eva

Knasterfaster sa...

Helena: det undrar jag också. Tanten kanske hade plockat den ur madrassen.
4u2: jag skulle kunna betala dig med en 500-lapp om du kom hit och bakade kanelbullar åt mig.
Singelmamman: det är så mycket jag borde göra som jag inte gör.
Frun: hm..egentligen borde jag äta mindre men mer förnuftigt. Nötmix är gott!
Mina dagar: hoppas min fläkt är effektivare än din. Det lät jobbigt med det där listtorkandet. Jag är helt enig med dig när det gäller feber. Min Sambo håller inte med oss. Han vill ha det svart på vitt och mäta med en termometer. Nu har han hittat den.