lördag 16 juni 2012

Alltså det här med planering igen

Det är inte min grej att göra saker i god tid. Jag tror att jag har koll men jag har inte det. Imorgon ska Minsta iväg på kollo. Vi fick en packningslista för länge sedan. Jag ögnade igenom den när den kom och tänkte väl aha men det där har han redan. Nu har det visat sig att träningsoverallsbyxorna är kvar i skolan (första gången de har blivit kvar där på hela terminen!) och nu är de förmodligen ivägskickade för så stod det i det sista veckobrevet "kläder som finns kvar på avdelningen efter avslutningen skickas iväg". Alla Minstas bästa T-shirtar låg i smutstvätten i morse. Favoritpåslakanen var också i smutstvätten (han är noga med sådant - det ska vara mjuka och sköna). Nu ligger tvätten i tvättmaskinen. Vi har ingen torktumlare/torkskåp och det är stor risk för regn så nu är de bara att hålla tummarna för att det torkar tills i morgon. Gummistövlarna som vi köpte till kollot förra sommaren är en storlek för små men Minsta säger att de funkar och jag väljer att lita på honom. Skjorta? Varför ska han ha skjorta med sig?! Jo, för de kommer att fira midsommar på kollot! Kan han ha en svart? Den är fin men passar en svart skjorta på midsommarafton? Minsta tycker att den duger. Ok, då får det bli en svart skjorta. Igår handlade jag och Sambon nya shorts och två nya t-shirts till Minsta. Shortsen är för små. Egentligen är de inte för små nu men de kommer vara det om 2 - 3 veckor så de behöver bytas till en storlek större. Minsta gillade inte mönstren på t-shirtsen så de ska också bytas. Var la jag kvittot?
Tandkrämen är slut.

3 kommentarer:

Fru Venus sa...

Förr hade jag koll skrev listor månader i förväg. Nu är det som hos dig, det funkar det också, på nåt sätt ;-) Kram

Shamrock sa...

Fullt upp hör jag. Håller tummarna för att du får torkväder

nillas liv på pinnen sa...

Jag kan se lugnet som kommer lägga sig över Knaster när Minsta kommit iväg och det blir tyst i huset.