lördag 16 juni 2012

Perfekt torkväder

Tack för alla hållna tummar! Nu är det ingen risk för att Minstas kläder inte hinner torka. Han är otålig för han vill börja packa nu. Han är inte nervös men det är jag.
På måndag ska jag gå till Handelsbanken och säga upp mitt Allkort. Det är stor risk för separation mellan mig och Sambon om jag inte gör det. Det där Allkortet tär på oss. På Allkortet får jag bonus på alla köp. Jag har räknat ut att min bonus blir högst 200 kronor på ett år och det är det inte värt för allt trassel som det medför. Mellan 1990 - 2011 hade Sambon och jag ett gemensamt konto där alla pengar gick in och som vi förfogade över sas fritt. Nu ska jag hela tiden föra över pengar från vårt gemensamma konto till Allkortet när jag ska handla något. Det känns som att stjäla från sig själv så jag gör det väldigt sällan och när jag överför så blir det max 700 kr åt gången. När Sambon är med får han betala eftersom jag inte har full koll på hur många kronor och ören jag har på mitt konto. Idag var det något tekniskt trassel så jag hade inte ens tillgång till Handelsbankens tjänster på min mobil. Sambon fick komma och betala. Det kostar pengar att ta ut pengar ur uttagsautomater med Allkortet så det undviker jag också att göra.  Jag skulle förstås kunna sätta in en rimlig summa på Allkortet när jag får lön men jag har ingen aning om vilken summa som är rimlig. Det är inte precis så att jag handlar något åt mig själv varje månad. Pengarna går åt till mat och eventuellt andra livsnödvändigheter som famljen behöver. Fattar ni hur frustrerad och förbannad jag är över det där j:la kortet?
Nu kom igelkotten på besök!


5 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Det verkar vara ett riktigt skitkort!

Fru Venus sa...

Jag har inget kort, skönt :-)
Skönt att Minsta inte är nervös. Nattikram

Shamrock sa...

Igelkottar gillar jag. Måste säga att det låter som ett krångligt kort det där

h sa...

NU fyller du år!! Grattis!! Ät tårta för mig med! :D

Anonym sa...

Jag tror att ditt liv blir mycket bättre utan det där kortet. :)