onsdag 6 juni 2012

Vad vore livet utan

Har ni hört sången "vad vore livet utan mig? Vad vore livet utan dig? Vad vore livet utan oss? Ingenting" Det är en barnvisa så ni har kanske inte hört den. Jag ligger envist kvar i min säng och tänker på den visan just nu. Jag tänker "vad vore livet utan grannen med alla grävare och lastbilar?"
Idag väcktes jag kl 08 av att grannarna återigen gräver i sin trädgård när det är rödmarkerad dag i almanackan, dvs kristihimmelsfärd, pingst, 6 juni. Förra helgen när det var en vanlig helg var det tyst och lugnt. Ja, ja det är klart att han har sin fulla rätt att gräva men jag är trött och tycker inte om att bli väckt. Jag tror jag hade sovit tills nu annars. Lite (lite) nyfiken är jag på vad det är de gräver för också, det erkänner jag. Nu lutar jag åt att tro att de tänker flytta sin pool till andra sidan av sitt hus eller möjligtvis ska de bara ha en större pool.

Hej du grannen! Om du läser min blogg får du gärna skriva en kommentar här och berätta för mig vad det är ni gör.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Vi har en klippahäcken-granne. Han gör typ inget annat än klipper häcken när man har sovmorgon.

Fru Venus sa...

Jag tror lagen säger att man inte får börja före kl 9 och inte efter kl 18 på helgkvällar och kl 21 på vardagar....?